Ścieżka zakupowa użytkownika a sprzedaż
Ścieżkę zakupową użytkownika można przyrównać do drogi, jaką nabywca przebywa podczas swojej interakcji z marką. Obejmuje ona całościowo wszystkie doświadczenia klienta związane z danym producentem we wszystkich fazach, czyli przed i w trakcie zakupu, podczas użytkowania produktu oraz obsługę posprzedażową, a nawet opinie, jakimi dzieli się ze znajomymi. Istotne są tutaj zarówno poszczególne momenty styku, jak i ich kolejność.
Ścieżka użytkownika ma też swoje odwzorowanie w lejku sprzedażowym. Przekładając grafikę z pozycji horyzontalnej na wertykalną, widzimy analogiczny przekaz (rys. 1).
POLECAMY
Modelowanie atrybucji a cele biznesowe organizacji
Chcąc osiągnąć określone cele biznesowe, należy dobrać odpowiedni sposób modelowania, który idzie w parze z założeniami i celami strategicznymi firmy. Modele atrybucji pozwalają określać, w jakiej części poszczególne interakcje z reklamą będą uznawane za źródło konwersji. Jest to jeden z kluczowych elementów do analizy faktycznej efektywności kanałów marketingowych. Jak powszechnie wiadomo, doskonały i uniwersalny model atrybucji nie istnieje, dlatego weryfikacja efektywności wykorzystywanych kanałów i s...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!