Na początek trzeba zastanowić się, jakie metryki powinieneś śledzić, aby móc swobodnie budować i analizować różnego rodzaju lejki na stronie. Niezbędnymi metrykami są liczby odwiedzających – ilu sumarycznie użytkowników przychodzi na stronę, którzy z nich są aktywnymi użytkownikami, którzy wracają na stronę, a którzy nie. Ważne też jest, na jakich stronach „lądują” po wejściu na stronę, jakie podstrony oglądają podczas swojej wizyty i na jakiej stronie kończy się ich wizyta. Istotne są również metryki jakościowe, mówiące o tym, ile czasu użytkownicy spędzają na danej stronie, jak bardzo są zaangażowani oraz jak często dana strona jest wyświetlana. Koniecznie też musisz mierzyć konwersje, na podstawie których później oblicza się współczynnik konwersji.
W Google Analytics 4 znajdziesz wiele raportów, które można nazwać podstawą do mierzenia rezultatów wszystkich decyzji marketingowych. Przykładowo Pozyskanie czy Zakupy e-commerce. Chcielibyśmy jednak skupić się na tych mniej popularnych, aczkolwiek tak samo przydatnych raportach.
POLECAMY
Ścieżki użytkowników: wizualizacja ruchu użytkowników
Ścieżki użytkowników, czyli wizualizacje ich ruchu na stronie, pozwalają marketerom zidentyfikować wzorce zach...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!