Analiza customer journey – jak szacować korzyści z różnych źródeł danych?

Temat numeru

W czasie budowania ścieżki klienta na stronie twojego biznesu musisz brać pod uwagę nie tylko treści on-site (jak blog, zdjęcia, opisy produktów itd.), ale także wszystko to, co jest poza stroną (off-site) – nawet content, generowany przez użytkowników. Wszystkie te treści stanowią istotne wskaźniki, które decydują o sile punktów styku z marką. W dodatku dochodzą do tego wszelkie komunikaty, które klienci widzą poza internetem: ulotki, plakaty, billboardy, reklamy telewizyjne, a nawet obecność marki na wydarzeniach czy w kampaniach społecznych. Wszyscy marketerzy zdają sobie, nawet intuicyjnie, sprawę, że cały ten kontekst ma wpływ na późniejszy research na stronie i dokonywanie zakupów. Jak oszacować efektywność każdego kanału?

Z pewnością obliczanie wpływu komunikacji offline na działania online wymaga dobrego zaplecza analityków i ich doświadczenia w obsłudze narzędzi. Nie jest to jednak rzecz niemożliwa, szczególnie jeśli będziesz pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

POLECAMY

Łączenie lokalizacji z działaniami online

Jedną z ciekawszych kwestii, na których skupia się digital marketing, jest badanie wpływu lokalizacji użytkownika na jego działania w sieci. Najbardziej wyraźnym przejawem takich działań jest używanie beaconów do wyświetlania komunikatów reklamowych i monitorowania jego przebywania w bliskiej odległości do sklepu. Rozwiązanie to było wykorzystywane np. w galeriach handlowych, gdzie w zalewie sklepów marka, która wykorzystywała beacony, mogła zachęcić do skorzystania z oferty. Barierą dla takiej technologii jest jednak konieczność namówienia klienta do wcześniejszego skorzystania z aplikacji – urządzenia mogą komunikować się bezprzew...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy