Allegro Ads – jak skutecznie reklamować się na największym marketplace w Polsce?

Temat numeru

Zakupy online stają się coraz bardziej popularne, a jednym z dominujących trendów w e-commerce jest wzrost znaczenia marketplace’ów. W Polsce niekwestionowanym liderem w tej kategorii jest Allegro, które gromadzi miliony aktywnych użytkowników i oferuje ogromny potencjał sprzedażowy.

Dla sprzedawców obecność na Allegro oznacza nie tylko większą widoczność, ale również konieczność konkurowania o uwagę klientów. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających sprzedaż jest Allegro Ads – system reklamowy, który pozwala skutecznie zwiększyć zasięg ofert. W tym artykule omówimy, jak działa Allegro Ads, jakie są najlepsze praktyki korzystania z niego oraz jakie wyzwania czekają na sprzedawców.

POLECAMY

Co oferuje Allegro Ads?

Jeśli masz doświadczenie z systemem reklamowym Google Ads, to szybko zrozumiesz zasadę działania Allegro Ads. Oba systemy funkcjonują w podobny sposób. Podstawowa forma promocji pozwala wyświetlić Twoją reklamę w odpowiedzi na wyszukiwane przez użytkownika frazy. System oferuje również reklamy graficzne oraz umożliwia emisję reklam produktów w Google!
Na początku warto jednak wspomnieć, że Allegro oferuje dwa główne typy promocji ofert:

  • Sponsorowane – to reklamy tworzone w panelu Allegro Ads. Dwie pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania są przeznaczone na reklamy, ale sponsorowane oferty mogą pojawiać się również pomiędzy innymi wynikami wyszukiwania i na stronach produktów.
  • Promowane – to wyróżnienie oferty, która pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania, ale...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy