Dołącz do czytelników
Brak wyników

E-commerce

16 lipca 2021

NR 58 (Czerwiec 2021)

Allegro Ads – jak reklamować, żeby zarobić?

0 92

Ekosystem reklam Allegro Ads to jedna z usług największego gracza polskiej sceny e-commerce. Narzędzie wciąż dopracowywane i rozwijane, ubogacane o kolejne usprawnienia ułatwiające tworzenie skutecznej kampanii. Dawniej marginalizowany kanał reklamowy dziś wraz z rozwojem platformy coraz bardziej intuicyjny i dostępny. Podobnie jak Allegro, które nie przypomina już siebie sprzed 5 lat, tak i promowanie ofert nabiera coraz bardziej profesjonalnego wymiaru. Przenosi sprzedaż na Allegro na wyższy poziom. Sama prostota systemu reklamowania pozwala na rozpoczęcie działań nawet tym, którzy dopiero zapoznają się z promowaniem na Allegro. I to bez umiejętności tworzenia harmonogramu reklam, ich targetowania czy wskazywania takich informacji, jak lokalizacja.

Reklama na Allegro przybiera dwie postacie. Konfigurując kampanię, masz do wyboru oferty sponsorowane oraz reklamę graficzną. 
Oferty sponsorowane z uwagi na swoją prostotę są najczęściej wybieranym typem kampanii na Allegro. Reklama ta jest rozliczana w modelu CPC (cost per click). W zależności od kategorii, do której przypisany został produkt, stawki za kliknięcie oscylują od 0,10 zł do 1,5 zł za kliknięcie. Poniżej przedstawiamy przykładowe produkty i sugerowane dla nich stawki CPC.
 

POLECAMY

Lp. produkt stawka cpc
1. meble ogrodowe 0,37 zł – 0,49 zł
2. rolety dzień noc 1,09 zł – 1,45 zł
3. słuchawki bezprzewodowe 0,41 zł – 0,55 zł
4. maseczki chirurgiczne 0,89 zł – 1,19 zł
5. etui na telefon 0,33 zł – 0,44 zł

Źródło: https://ads.allegro.pl/panel/planner, obróbka własna


Jak sprawić, by moje produkty stały się ofertami sponsorowanymi? 

  1. Zacznij od nazwania swojej kampanii. To istotne, kiedy prowadzisz wielotorowe działania.
  2. Wybierz oferty, które chcesz dodać do swojej kampanii. Tutaj Allegro bardzo ułatwia Ci pracę i daje możliwość wyboru strategii promocji z czterech dostępnych opcji:
  • promowanie wszystkich ofert – w której docierasz do kupujących z pełną ofertą,
  • promowanie bestsellerów – w której algorytm Allegro sam wybierze najpopularniejsze produkty na Twoim koncie,
  • ustawienie reguły dla ofert – pozwalającej na promocję wybranej grupy produktów, dzięki wbudowanym filtrom, np. wszystkie oferty z danej kategorii,
  • ręczny wybór ofert – w której wskazujesz, które produkty mają być promowane.
  1. Wybierz miejsce emisji. Podczas konfigurowania kampanii możesz wybrać położenie spośród pięciu lokalizacji (rys. 2–5):
  • wyniki wyszukiwania,
  • lewa kolumna,
  • strona oferty,
  • pozostałe miejsca emisji,
  • sieć reklamowa – Google Ads.
  1. Określ budżet i datę emisji. Z pomocą przyjdzie Ci tutaj algorytm podpowiadający optymalny budżet dzienny kampanii oraz sugerowaną stawkę CPC.
     
Rys. 1. Proces konfiguracji ofert sponsorowanych


Dobre sposoby na dobrą kampanię sponsorowaną

  • Stwórz kampanię przy użyciu opcji „Reklamuję Bestsellery”, a sugerowaną stawkę CPC obniż o 10–20%. Kilka razy w miesiącu zmień stawkę, zarówno w górę, jak i w dół, oraz obserwuj, jak wpłynie to na osiągany zwrot z inwestycji. Ta taktyka pozwoli Ci zwiększyć obrót dla popularnych i chętnie kupowanych produktów.
  • W przypadku, gdy na swoim koncie oferujesz wiele produktów przypisanych do różnych kategorii, stwórz kampanię, w której każda grupa reklam będzie odpowiadać jednej z nich. Użyj do tego opcji „Ustawię reguły dla ofert”, łącząc odpowiednią kategorię z daną grupą reklam. Pozwoli Ci to monitorować oraz optymalizować reklamy dla poszczególnych kategorii produktów.
  • Prowadząc kampanię w trybie „Ręcznie wybiorę oferty”, postaw na kilka najlepiej sprzedających się artykułów. Jeśli Twój produkt jest konkurencyjny lub posiada wysoki współczynnik konwersji, ustaw nieco większą stawkę CPC niż ta sugerowana. Dzięki temu Twoja oferta pojawi się w wynikach wyszukiwania jako pierwsza. Możesz stworzyć również grupę z 5–10 najlepiej sprzedającymi się produktami lub rozbić je na pojedyncze grupy reklam, by swobodnie kontrolować stawkę CPC dla każdego produktu.
     
Rys. 2. Wyniki wyszukiwania


Reklamy graficzne to nowy typ kampanii bannerowej, który ujrzał światło dzienne na początku 2020 r. Reklama ta rozliczana jest w modelu CPM (cost per mille), w którym opłata pobierana jest za każdy tysiąc wyświetleń banneru użytkownikom serwisu. Obecnie stawki CPM zaczynają się od 12 zł, a kończą nawet na 30 zł, w mocno konkurencyjnych branżach. Reklama graficzna jest wybierana znacznie rzadziej, ponieważ jest dużo trudniejsza do skonfigurowania i optymalizacji niż reklama sponsorowana. Daje jednak o wiele więcej możliwości, takich jak m.in. ustawienie słów kluczowych oraz wykluczeń. 

Jak skonfigurować reklamę graficzną?

  1. Nazwij swoją kampanię.
  2. Przejdź do opcji dodania swojej marki oraz jej logotypu w panelu Allegro Ads. Logotyp musi mieć wymiary 400 × 400 px. By był lepiej widoczny na wyświetlonych reklamach, użyj kontrastowego tła.
  3. Nazwij swoją reklamę, najlepiej zawierając w nazwie informacje o promowanych produktach lub o tym, do kogo jest ona adresowana. Ułatwi Ci to analizę efektywności kampanii w zakładce „Statystyki”, kiedy ich liczba wzrośnie. 
  4. Określ treść reklamy. Staraj się wskazać w niej wartości, które sprawią, że kupujący zdecyduje się na kupno właśnie Twojego produktu.
  5. Ustal, w jakie miejsce reklama ma kierować użytkowników. Dodaj link do produktu, kategorii lub serii artykułów, w zależności od ustalonego celu promowania. 
  6. Wskaż oferty, które chcesz reklamować. Pamiętaj, że do jednej reklamy graficznej możesz wskazać tylko 15 produktów.
  7. Określ zasięg reklamy. Do wyboru masz kategorię, do której przypisany jest produkt, oraz kategorie ogólne. Reklama w kategorii produktu, mimo że dociera do mniejszej liczby użytkowników, wyświetla się wyłącznie osobom szukającym konkretnych artykułów. Kategorie ogólne cieszą się natomiast większą popularnością, jednak nie odpowiedzą na potrzeby części poszukujących. Warto wziąć to pod uwagę, wskazując target.
  8. Wskaż słowa kluczowe i wykluczające. Możesz określić zarówno pojedyncze słowa, jak i 2–4-wyrazowe frazy.
  9. Określ budżet i daty emisji. Minimalny budżet dzienny dla kampanii graficznej wynosi 3 zł, a stawka CPM 12 zł.
     


Dobre sposoby na dobrą kampanię graficzną

  • Reklamując konkretny produkt, do swojej reklamy graficznej dodaj dwa podobne do siebie warianty danego artykułu i ustaw kierowanie na jeden z nich. Wskaż zasięg reklamy ograniczony do kategorii oferowanego produktu, a jako słowa kluczowe dodaj 2–4-wyrazowe frazy zbliżone do tych, których używają kupujący, szukając Twojego produktu. Unikaj pojedynczych ogólnych słów, które mogą spowodować, że reklama nie trafi do grupy docelowej.
  • Reklamując kategorię, dodaj do reklamy ok. 15 produktów z danej kategorii, różniących się od siebie modelem, wielkością lub kolorem. Ustaw kierowanie reklamy na listę wszystkich swoich produktów z danej kategorii oraz precyzyjny zasięg reklamy. Możesz spróbować również, dla porównania, stworzyć osobną reklamę z kierowaniem rozszerzonym.
     
Rys. 6. Proces konfiguracji reklamy graficznej

 

  • Promując daną markę, kiedy jesteś producentem, spróbuj stworzyć reklamę adresowaną do szerokiego grona odbiorc...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy