Allegro Ads – jak reklamować, żeby zarobić?

E-commerce

Ekosystem reklam Allegro Ads to jedna z usług największego gracza polskiej sceny e-commerce. Narzędzie wciąż dopracowywane i rozwijane, ubogacane o kolejne usprawnienia ułatwiające tworzenie skutecznej kampanii. Dawniej marginalizowany kanał reklamowy dziś wraz z rozwojem platformy coraz bardziej intuicyjny i dostępny. Podobnie jak Allegro, które nie przypomina już siebie sprzed 5 lat, tak i promowanie ofert nabiera coraz bardziej profesjonalnego wymiaru. Przenosi sprzedaż na Allegro na wyższy poziom. Sama prostota systemu reklamowania pozwala na rozpoczęcie działań nawet tym, którzy dopiero zapoznają się z promowaniem na Allegro. I to bez umiejętności tworzenia harmonogramu reklam, ich targetowania czy wskazywania takich informacji, jak lokalizacja.

Reklama na Allegro przybiera dwie postacie. Konfigurując kampanię, masz do wyboru oferty sponsorowane oraz reklamę graficzną. 
Oferty sponsorowane z uwagi na swoją prostotę są najczęściej wybieranym typem kampanii na Allegro. Reklama ta jest rozliczana w modelu CPC (cost per click). W zależności od kategorii, do której przypisany został produkt, stawki za kliknięcie oscylują od 0,10 zł do 1,5 zł za kliknięcie. Poniżej przedstawiamy przykładowe produkty i sugerowane dla nich stawki CPC.
 

POLECAMY

Lp. produkt stawka cpc
1. meble ogrodowe 0,37 zł – 0,49 zł
2. rolety dzień noc 1,09 zł – 1,45 zł
3. słuchawki bezprzewodowe 0,41 zł – 0,55 zł
4. maseczki chirurgiczne 0,89 zł – 1,19 zł
5. etui na telefon 0,33 zł – 0,44 zł

Źródło: https://ads.allegro.pl/panel/planner, obróbka własna


Jak sprawić, by moje produkty stały się ofertami sponsorowanymi? 

  1. Zacznij od nazwania swojej kampanii. To istotne, kiedy prowadzisz wielotorowe działania.
  2. Wybierz oferty, które chcesz dodać do swojej kampanii. Tutaj Allegro bardzo ułatwia Ci pracę i daje możliwość wyboru strategii promocji z czterech dostępnych opcji:
  • promowanie wszystkich ofert – w której docierasz do kupujących z pełną of...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy