Akademia analytics. Jak przeprowadzać testy z Google Optimize? Praktyczny przewodnik e-marketera

Analityka internetowa

Google Optimize to nowe narzędzie, które może wreszcie na poważnie stanąć w szranki z najpopularniejszymi rozwiązaniami do testowania wersji stron. W tej chwili największy udział w rynku ma narzędzie Optimizely.

Google do tej pory oferowało tzw. Eksperymenty Analytics, które dawały możliwość rotowania wersji stron pomiędzy istniejącymi adresami. W tym wypadku wbudowane narzędzie Analytics wymagało utworzenia wersji strony i umieszczenia jej na jakimś URL-u.

POLECAMY

Optimizely miało wielką przewagę dzięki możliwości zmiany treści landingu bez znajomości HTML-a oraz bez konieczności stawiania kolejnej wersji strony pod innym adresem URL. Tym samym eksperyment realizowany w Optimizely nie wymagał angażowania programisty, wprowadzania zmian na stronie, a w przypadku otrzymania wiążących wyników pozwalał szybko przejść do etapu kolejnych eksperymentów.

Największym novum narzędzia Google Optimize jest właśnie wprowadzenie edytora strony WYSIWYG, który może być obsługiwany przez osobę nieznającą się na modyfikacjach kodu. Na plus warto także wskazać nowy, intuicyjny interfejs Google Optimize.

Jak zacząć?

Google Optimize jest obecnie w fazie beta. Można założyć konto Google Optimize za darmo – w tej chwili usługa jest otwarta i dostępna dla testerów z całego świata bez ograniczeń.

Interfejs narzędzia do...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy