Akademia analytics

Jak ustalić najlepsze godziny wysyłki mailingów i newsletterów? Google Analytics w parze z e-mail marketingiem krok po kroku

Analityka internetowa

E-mail marketing jest postrzegany przez marketingowców jako wartościowe źródło ruchu, które zapewnia najwyższy zwrot z inwestycji. Także analitycy podkreślają, że e-mail marketing generuje najniższy koszt pozyskania klienta. W porównaniu z innymi źródłami ruchu jest to najskuteczniejsze narzędzie do pozyskiwania i utrzymywania klientów.

Dlaczego e-mail marketing jest tak skuteczny?

Dość łatwo to wytłumaczyć. Kierując przekaz marketingowy do osób, które zgodziły się na wysyłkę newslettera, otrzymujemy jeden z najlepszych targetów dostępnych w internecie: bazę osób, które nie tylko były na naszej stronie, ale także wyraziły chęć otrzymywania wiadomości drogą elektroniczną wprost na swoje skrzynki e-mail.

POLECAMY

Co więcej, osoby, które wchodzą na stronę po kliknięciu w link zawarty w treści newslettera, nie są na niej z przypadkową wizytą. Musiały one otworzyć wiadomość, a następnie kliknąć w link. Wizyta takiego użytkownika świadczy o prawdopodobnie wysokim zaangażowaniu (np. zainteresowaniu ofertą).

Oczywiście duża część e-mail marketingu to SPAM. Skrzynki e-mailowe są zasypywane niechcianymi promocyjnymi mailingami, które nie mają wiele wspólnego ze skuteczną kampanią. Wśród tych niechcianych informacji Twój precyzyjnie stargetowany e-mail może zginąć i pozostać niezauważonym. To dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego terminu wysyłki.

Jeśli zależy Ci na tym, żeby kampania mailingowa przynosiła pożądane efekty, musisz dokładnie śledzić zachowanie jej odbiorców na swojej s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy