7 kroków do kreatywnego wykorzystania AI w online marketingu

Marketing i sprzedaż

Kreatywność i sztuczna inteligencja? Czy to w ogóle da się połączyć? Oczywiście, jeśli tylko wiesz, w jaki sposób się do tego zabrać, czyli jak wykorzystywać uczące się algorytmy do swoich celów. Sztuczna inteligencja połączona z ludzką kreatywnością – dzięki nieograniczonym możliwościom personalizacji – potrafi tworzyć prawdziwie trwałe relacje między marką a klientem. Jednak nie może tu być mowy o czytaniu w myślach – zanim algorytmy zaczną pracować na Twoją korzyść, musisz przygotować im odpowiednie podstawy, a następnie wybrać kierunek działań najbardziej dopasowany do Twoich celów.

Krok 1. Segmentacja i zbieranie danych w czasie rzeczywistym

O segmentacji konsumentów napisano już niejedno, ale mało kto zajmuje się pewną niewygodną kwestią, czyli aktualizacją danych o użytkownikach. Cieszymy się, kiedy do naszej bazy mailingowej wpadnie nowy potencjalny klient, zostawia cenne dane i pozwala nam na podtrzymywanie dialogu. Co z tego, jeśli w ciągu najbliższych miesięcy zebrane informacje mogą się zdezaktualizować lub będą wymagać uzupełnienia?

POLECAMY

Nie możemy – a w zasadzie nasze dane konsumenckie nie mogą – spoczywać na laurach, a zwykła segmentacja już nie wystarczy. Czas wejść na nowy poziom, czyli zbierać dane z jak największej liczby źródeł i segmentować klientów w czasie rzeczywistym. Dzięki automatycznej segmentacji możesz lepiej analizować dane i zobaczyć, jakie rezultaty zwiększają lub zmniejszają sprzedaż. Na dodatek nie musisz martwić się o reakcję klientów na prośby o podzielenie się informacjami o sobie, bo... podejdą do tego z entuzjazmem. Jak wynika z raportu Deloitte’s Consumer Review on Mass Personalization1, 22% konsumentów jest zadowolonych z personalizowanej obsługi w zamian za udostępnienie swoich danych, a 25% jest nawet gotowych zapłacić za tak dopasowaną ofertę.

Mechanizmy uczenia maszynowego bazują na zgromadzonych danych – im więcej danych, tym lepsze wyniki działań algorytmów. Dlatego warto zadbać o jak najwięcej źródeł, z których będziesz czerpać dane o użytkownikach, zarówno przed konwersją, jak i po jej zakończeniu. Każde zachowanie na stronie WWW mówi wiele o preferencjach i charakterystyce użytkownika. Przykładem rozwiązania pozwalającego na poznanie rzeczywistych zachowań (i zainteresowań) użytkowników jest kod śledzący, zainstalowany w witrynie. Co może wyniknąć z zastosowania takiego kodu?

Na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy