6 etapów budowania marki w kampanii reklamowej

Marketing i sprzedaż Otwarty dostęp

Czy wiesz, że klient musi zobaczyć komunikat Twojej marki od czterech do sześciu razy, zanim jest gotów zaufać Ci na tyle, żeby coś od Ciebie kupić? Reklamy z komunikatem nastawionym tylko na sprzedaż – nawet jeśli Twój klient je zarejestruje – nie zadziałają. Jak sobie z tym poradzić? Na szczęście istnieje schemat projektowania kampanii, który zwiększa skuteczność komunikatów sprzedażowych przez położenie „psychologicznych fundamentów” pod proces decyzyjny. Jak to działa?

 

POLECAMY

Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w Konkresie Online Marketing!

Budowanie świadomości

Pierwszy etap dobrej kampanii nazywa się budowaniem świadomości. Facebook nawet w Menedżerze reklam pozwala Ci wybrać taki cel dla Twojej kampanii. Ale nie mówi Ci, co powinno znaleźć się w reklamie, która ten cel ma realizować. 
Tymczasem odpowiedź jest prosta: klient ma się oswoić z faktem, że istniejesz. Nie próbuj sprzedawać! Za słabo się znacie, na to jeszcze przyjdzie czas. Pokaż siebie, swoje logo, swój produkt. Dlaczego tylko tyle? Bo Twoja marka nie zasłużyła jeszcze – w opinii klienta – na więcej uwagi.

Wskazówka

Neon z nazwą firmy, co prawda, nic nie sprzedaje, ale buduje tzw. wspomaganą świadomość marki. Klient zapytany: „Czy znasz markę X?” odpowie twierdząco. A to pierwszy krok do sprzedaży.


Jeśli zastanawiało Cię kiedyś, dlaczego firmy płacą za wielkie szyldy czy neony na szczytach budynków, masz swoją odpowiedź. 

P

...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy