Ocena wpływu marki na decyzje zakupowe konsumentów

Temat numeru

Stosunek konsumentów do nawet najsilniejszej marki zmienia się z wiekiem. Z jednej strony odbiorcy zauważają i doceniają różnorodną obecność marek – w tym reklamową – z drugiej strony dokonują bieżącej oceny tego, co i w jaki sposób brand reprezentuje. Kobiety reagują inaczej niż mężczyźni.

Wykreowanie silnej marki przekłada się wprost na zachowania nabywców. Ograniczony zostaje element przypadkowości, bo nabywca zyskuje dodatkowe informacje o produkcie bądź usłudze, które są reprezentowane przez brand1.

Znaczącą rolę marki w procesie zakupowym potwierdza badanie, które przeprowadziła firma BioStat®. Sondaż trwał od 14 do 16 marca 2019 roku. Zrealizowano go za pomocą metody CAWI z wykorzystaniem panelu badawczego Badanie Opinii, na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków.

Podczas zakupów na to, jakiej marki jest produkt, zwraca uwagę aż 87,1% z zapytanych o opinię respondentów. Co ciekawe, marka produktu ma zdecydowanie większe znaczenie dla mężczyzn niż dla kobiet. Różnicę widać również między młodszymi a starszymi – to ci pierwsi częściej zwracają uwag...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy