W 1994 r. sieć była pustym miejscem, gdzie nikt się nie reklamował, a klienci potrzebowali rozbudowanych wskazówek, by trafić do sklepu – nie mówiąc już o tym, że by dokonać zamówienia, korzystali z katalogów na płytach CD. A dziś? Klienci są ekspertami, mistrzami researchu, i mają ogromny wpływ na kształt produktu oraz komunikacji. Jako równoprawni uczestnicy dialogu domagają się więc zupełnie innego traktowania.
POLECAMY
Wielu marketerów w e-commerce utknęło w roku 1994, gdy konkurencja była dużo mniejsza, klienci bardziej wrażliwi na reklamę, a wśród metod marketingu online królowały banery – cyfrowa wersja plakatu reklamowego.
Jednak dzisiejszy konsument ma zupełnie inne oczekiwania i wymagania. Chce doświadczenia skrojonego na miarę: dopasowanego na jego aktualnej sytuacji, do zainteresowań, do poprzednich zakupów, do miejsca, w którym się znajduje… Odejście od komunikacji masowej do relacji 1 do 1 to najważniejsza rzecz, jaka zmieniła się w marketingu e-commerce. Aby komunikować się z klientami w ten sposób, będziesz potrzebował narzędzi marketing automation.
Poniżej przedstawiamy 5 najskuteczniejszych rozwiązań, jakie platformy automatyzacji marketingu przygotowały dla sklepów internetowych – zarówno większych, jak i mniejszych.
Czym jest marketing automation?
Marketing automation to technologia, która:
- identyfikuje użytkowników na stronie WWW oraz monitoruje ich zachowania za pomocą...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!