5 najskuteczniejszych rozwiązań marketing automation dla e-commerce

Temat numeru

E-commerce ma już ponad 20 lat – w 1994 r. Jeff Bezos założył Amazona, a „New York Times” w corocznym zestawieniu In&Out uznał zakupy online za „trendy”, tuż obok Marlboro Mana. Z tym, że nikotynowy kowboj pozostał jedynie wspomnieniem, w przeciwieństwie do e-commerce.

W 1994 r. sieć była pustym miejscem, gdzie nikt się nie reklamował, a klienci potrzebowali rozbudowanych wskazówek, by trafić do sklepu – nie mówiąc już o tym, że by dokonać zamówienia, korzystali z katalogów na płytach CD. A dziś? Klienci są ekspertami, mistrzami researchu, i mają ogromny wpływ na kształt produktu oraz komunikacji. Jako równoprawni uczestnicy dialogu domagają się więc zupełnie innego traktowania.

POLECAMY

Wielu marketerów w e-commerce utknęło w roku 1994, gdy konkurencja była dużo mniejsza, klienci bardziej wrażliwi na reklamę, a wśród metod marketingu online królowały banery – cyfrowa wersja plakatu reklamowego.

Jednak dzisiejszy konsument ma zupełnie inne oczekiwania i wymagania. Chce doświadczenia skrojonego na miarę: dopasowanego na jego aktualnej sytuacji, do zainteresowań, do poprzednich zakupów, do miejsca, w którym się znajduje… Odejście od komunikacji masowej do relacji 1 do 1 to najważniejsza rzecz, jaka zmieniła się w marketingu e-commerce. Aby komunikować się z klientami w ten sposób, będziesz potrzebował narzędzi marketing automation. 

Poniżej przedstawiamy 5 najskuteczniejszych rozwiązań, jakie platformy automatyzacji marketingu przygotowały dla sklepów internetowych – zarówno większych, jak i mniejszych.

Czym jest marketing automation? 

Marketing automation to technologia, która:

  • identyfikuje użytkowników na stronie WWW oraz monitoruje ich zachowania za pomocą...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy