Skąd w ogóle taki podział i myślenie o social media marketingu? Przede wszystkim wynika to z tego, że czuję się jak rzemieślnik, nie artysta lub wirtuoz komunikacji. Rzemieślnik. Osoba, która musi stworzyć coś w miarę uniwersalnego, ale też dopasowanego do pewnej grupy, czasem nadając indywidualny sznyt. Porównałbym to do krawca, który sprzedaje garnitury w określonych rozmiarach, ale czasami też dopasuje coś pod klienta. Powyższy podział zadań i składowych planu komunikacji pozwala osiągnąć wyznaczone cele właśnie na podstawie pewnych danych wyjściowych, które całkiem łatwo pozyskać. Przejdźmy zatem do analityki, czyli wykorzystując dalej alegorię krawca – do zbierania wymiarów.
POLECAMY
Analityka
Jedną z rzeczy, które staram się redukować w moim zespole, to działania oparte na intuicji. Takie podejście powinno iść w odstawkę z prostego powodu: social media to świat algorytmów, które wpływają na to, jaka treść komu się wyświetla, który format jest najpopularniejszy, która reklama będzie miała niż...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!