3 filary komunikacji w social mediach (cz. 1)

Media społecznościowe

Dzięki pracy przy różnych projektach dla klientów agencyjnych wyklarował mi się pewien podział zadań i kompetencji, a mianowicie – trzy filary komunikacji, czyli metodologia, akcja i reakcja. Zasadniczo mógłbym je podzielić dodatkowo na takie podrozdziały, jak: analityka i planowanie (metodologia), kreacja i publikacja (akcja) oraz moderacja i promocja (reakcja). 

Skąd w ogóle taki podział i myślenie o social media marketingu? Przede wszystkim wynika to z tego, że czuję się jak rzemieślnik, nie artysta lub wirtuoz komunikacji. Rzemieślnik. Osoba, która musi stworzyć coś w miarę uniwersalnego, ale też dopasowanego do pewnej grupy, czasem nadając indywidualny sznyt. Porównałbym to do krawca, który sprzedaje garnitury w określonych rozmiarach, ale czasami też dopasuje coś pod klienta. Powyższy podział zadań i składowych planu komunikacji pozwala osiągnąć wyznaczone cele właśnie na podstawie pewnych danych wyjściowych, które całkiem łatwo pozyskać. Przejdźmy zatem do analityki, czyli wykorzystując dalej alegorię krawca – do zbierania wymiarów.

POLECAMY

Analityka

Jedną z rzeczy, które staram się redukować w moim zespole, to działania oparte na intuicji. Takie podejście powinno iść w odstawkę z prostego powodu: social media to świat algorytmów, które wpływają na to, jaka treść komu się wyświetla, który format jest najpopularniejszy, która reklama będzie miała niż...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy