1st, 2nd, 3rd party data – jak wykorzystywać dane w marketingu?

Temat numeru
   Tematy poruszane w tym artykule  
  • Jak korzystanie z danych jest podstawą dla 93% polskich marketerów w planowaniu kampanii reklamowych.
  • Znaczenie first party data jako klucza do sukcesu w strategii marketingowej.
  • Metody wykorzystania i analizy first party data w celu optymalizacji działań marketingowych.
  • Zalety retargetingu i modelowania look-alike opartego na first party data dla zwiększenia zasięgu.
  • Współpraca pomiędzy polskimi reklamodawcami a używanie second party data w marketingu.
  • Znaczenie third party data i ich rosnące wydatki w kontekście zdobycia szerszego obrazu rynku.
  • Porównanie wykorzystania danych własnych, współdzielonych (second party) i zewnętrznych (third party) w strategiach marketingowych.
  • Wpływ jakości danych na efektywność data-driven marketingu według raportu Grupy Netsprint.
  • Potencjał private DMP dla gromadzenia i analizowania danych własnych oraz zewnętrznych.
  • Oczekiwania polskich marketerów wobec Big Data w kontekście generowania leadów, budowania zasięgu oraz świadomości marki.

Big Data to termin pobudzający wyobraźnię marketerów, jednak jego pojemność wykracza poza proste schematy. Wychodząc od najważniejszych rodzajów danych, podzielonych pod kątem źródeł pozyskania – zwyczajowo nazywanych 1st, 2nd i 3rd party data – warto zastanowić się, które z nich będą nam najbardziej potrzebne w zależności od branży i grupy docelowej. Sprawdź, jak przekuć wiedzę i świadomość modnego tematu w praktyczne wskazówki dla Twojej firmy.

Data-driven marketing jest obecnie fundamentem, na którym według raportów opiera się 93% polskich marketerów planujących kampanie reklamowe. I choć ta liczba robi wrażenie, to każdy znający potęgę danych natychmiast zapyta – a co z pozostałymi 7%? Bez danych wszystkie trendy – „rok mobile”, „rok content marketingu” czy „rok programmatic” możemy z góry potraktować jako niedostępną dla nas abstrakcję. Pamiętaj jednak, że sukces w pracy z Big Data mierzy się nie poprzez ilość uzbieranych czy zakupionych danych, ale przez umiejętność ich analizowania, ich jakość i szukanie wspólnych, działających na odbiorcę mianowników.

POLECAMY

First things first – Twoje dane to klucz do sukcesu

Unikalne, niedostępne dla innych i całkowicie darmowe – to największe zalety first party data. Tym terminem określamy te dane (demograficzne i behawioralne) i leady (adresy e-mail, numery telefonów, kontakty firmowe), które otrzymujemy dzięki subskrypcjom, polubieniom i interakcjom w social media czy też wszystkim informacjom z choćby najprostszego, wordpressowego CMS-a. Innymi słowy – każda, choćby najmniejsza gotowa do przetworzenia interakcja z naszą marką i treściami przygotowanymi w każdym zakątku sieci to właśnie dane z pierwszej ręki. First party data to po prostu dane naszej firmy.

Tak zdobyte dane należy wykorzystywać w sposób mul...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy