Owszem, osiąganie sukcesów bez posiadania najlepszych i najdroższych narzędzi SEO jest możliwe i wykonalne, jednak jest również zdecydowanie trudniejsze.
POLECAMY
Na rynku dostępnych jest tak wiele narzędzi SEO, że nawet osoby mające kilkunastoletni staż w branży często dowiadują się o nich przypadkiem.
Bardzo często funkcjonalności poszczególnych narzędzi nakładają się na siebie. Jeśli weźmiemy poprawkę na to, że wiele z tych „najlepszych” i najbardziej znanych kosztuje niemałe pieniądze, powoduje to, że szczególnie początkujący SEO-wcy
lub osoby chcące poprawić optymalizację strony swojego biznesu we własnym zakresie mogą mieć dylemat wyboru tego najbardziej odpowiadającego ich potrzebom.
Narzędzia SEO przydatne każdemu webmasterowi
W dużym uproszczeniu funkcjonalności narzędzi SEO możemy sklasyfikować jako działania na stronie (on-page), poza nią (off-page) oraz analizę konkurencji.
Poniższa lista zawiera grupę narzędzi doskonale znanych oraz takich, o których, być może, tylko słyszałeś. Pokrótce opowiem Ci o ich funkcjach oraz jak je możesz wykorzystać w swojej pracy.
Mimo iż wiele z opisanych poniżej narzędzi to mocno rozbudowane kombajny, posiadające obszerne bazy danych, czasami warto dodatkowo łączyć dane z wielu narzędzi w jeden dokument. W ten sposób ograniczamy ryzyko pominięcia któregoś z badanych czynników.
1. Ahrefs
Według mnie najlepsze i najbardziej kompletne narzędzie na rynku to Ahrefs, które umożliwia przeprowadzenie zarówno świetnej analizy on-page, off-page, jak i analizy konkurencji. Ahrefs jest narzędziem płatnym, a jego cena doskonale odzwierciedla jego możliwości. Najtańszy pakiet kosztuje ok. 100 dolarów za miesiąc. Ahrefs to prawdziwy kombajn. Gdyby chcieć dokładnie opisać wszystkie jego funkcjonalności i pomysły na ich wykorzystanie, należałoby poświęcić mu osobny artykuł. Dlatego też wymienię tylko najważniejsze z nich.
W Ahrefs sprawdzisz:
- profil linkowania dowolnej witryny,
- z jakich miejsc pozyskuje linki Twoja konkurencja,
- które podstrony generują największy ruch,
- pozycje fraz kluczowych, w wielu krajach oraz ruch, jaki generują,
- frazy kluczowe, na które rankuje konkurencja, a na które nie rankuje Twoja strona,
- frazy kluczowe, generujące ruch, które wykorzystasz, tworząc nowe treści,
- jak przeprowadzić obszerną analizę on-page dowolnej strony dzięki Ahrefs Webmasters Tools,
- jak poprawić linkowanie wewnętrzne,
- które link...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!