15 narzędzi SEO przydatnych każdego dnia

Temat numeru Strona www, która sprzedaje

Praca z narzędziami SEO to chleb powszedni każdego specjalisty. Niezwykle istotny element pracy nad poprawą widoczności strony w sieci. Usprawniają pracę na wielu płaszczyznach.

Owszem, osiąganie sukcesów bez posiadania najlepszych i najdroższych narzędzi SEO jest możliwe i wykonalne, jednak jest również zdecydowanie trudniejsze.

POLECAMY

Na rynku dostępnych jest tak wiele narzędzi SEO, że nawet osoby mające kilkunastoletni staż w branży często dowiadują się o nich przypadkiem.

Bardzo często funkcjonalności poszczególnych narzędzi nakładają się na siebie. Jeśli weźmiemy poprawkę na to, że wiele z tych „najlepszych” i najbardziej znanych kosztuje niemałe pieniądze, powoduje to, że szczególnie początkujący SEO-wcy 
lub osoby chcące poprawić optymalizację strony swojego biznesu we własnym zakresie mogą mieć dylemat wyboru tego najbardziej odpowiadającego ich potrzebom.

Narzędzia SEO przydatne każdemu webmasterowi

W dużym uproszczeniu funkcjonalności narzędzi SEO możemy sklasyfikować jako działania na stronie (on-page), poza nią (off-page) oraz analizę konkurencji.

Poniższa lista zawiera grupę narzędzi doskonale znanych oraz takich, o których, być może, tylko słyszałeś. Pokrótce opowiem Ci o ich funkcjach oraz jak je możesz wykorzystać w swojej pracy.

Mimo iż wiele z opisanych poniżej narzędzi to mocno rozbudowane kombajny, posiadające obszerne bazy danych, czasami warto dodatkowo łączyć dane z wielu narzędzi w jeden dokument. W ten sposób ograniczamy ryzyko pominięcia któregoś z badanych czynników. 

1. Ahrefs

Według mnie najlepsze i najbardziej kompletne narzędzie na rynku to Ahrefs, które umożliwia przeprowadzenie zarówno świetnej analizy on-page, off-page, jak i analizy konkurencji. Ahrefs jest narzędziem płatnym, a jego cena doskonale odzwierciedla jego możliwości. Najtańszy pakiet kosztuje ok. 100 dolarów za miesiąc. Ahrefs to prawdziwy kombajn. Gdyby chcieć dokładnie opisać wszystkie jego funkcjonalności i pomysły na ich wykorzystanie, należałoby poświęcić mu osobny artykuł. Dlatego też wymienię tylko najważniejsze z nich. 

W Ahrefs sprawdzisz:

  • profil linkowania dowolnej witryny,
  • z jakich miejsc pozyskuje linki Twoja konkurencja,
  • które podstrony generują największy ruch,
  • pozycje fraz kluczowych, w wielu krajach oraz ruch, jaki generują,
  • frazy kluczowe, na które rankuje konkurencja, a na które nie rankuje Twoja strona,
  • frazy kluczowe, generujące ruch, które wykorzystasz, tworząc nowe treści,
  • jak przeprowadzić obszerną analizę on-page dowolnej strony dzięki Ahrefs Webmasters Tools,
  • jak poprawić linkowanie wewnętrzne,
  • które linki...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy