10 sposobów na poprawę współczynnika klikalności w sieci wyszukiwania

Marketing i sprzedaż

Kampanie Google AdWords często mają złożone struktury, a optymalizacja wymaga analizy wielu elementów, by docelowo osiągnąć zamierzone efekty. Głównymi wskaźnikami, na jakie zwykle zwraca się uwagę, są liczba kliknięć lub wyświetleń, współczynnik konwersji oraz liczba i wartość samych konwersji. Natomiast często w analizie pomija się mniejsze elementy, które są również bardzo ważne.

Jednym z nich jest współczynnik klikalności, którego znaczenie i sposób poprawy OPISANO poniżej.

Współczynnik klikalności (CTR – z ang. click through rate), czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, pozwala określić skuteczność słów kluczowych oraz reklam. Wysoki CTR mówi o tym, że treść Twojego przekazu jest dobrze dopasowana do zapytania użytkownika. Dlaczego ten wskaźnik jest taki ważny? CTR wpływa na przewidywany współczynnik klikalności, czyli jedną ze składowych Wyniku Jakości, będący miarą opisującą w 10-stopniowej skali jakość słów kluczowych, reklam oraz stron docelowych.

POLECAMY

Z kolei Wynik Jakości wpływa na pozycję reklamy oraz koszty, jakie ponosisz za kliknięcie w reklamę. Dlatego warto dbać o to, aby współczynnik klikalności był możliwie wysoki. Jak to osiągnąć?

1. Zwiększenie stawek CPC

Najprostszym i najszybszym sposobem na wzrost współczynnika klikalności jest zwiększenie maksymalnej stawki za kliknięcie przy słowach kluczowych. To również sposób najbardziej kosztowny, bo dajemy systemowi znać, że jesteśmy w stanie więcej zapłacić za pojedyncze kliknięcie. Na szczęście istnieją bezkosztowe sposoby na poprawę CTR-a, które opisuję dalej.

2. Słowa kluczowe w treści reklamy

W...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy