Współczynnik klikalności (CTR – z ang. click through rate), czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, pozwala określić skuteczność słów kluczowych oraz reklam. Wysoki CTR mówi o tym, że treść Twojego przekazu jest dobrze dopasowana do zapytania użytkownika. Dlaczego ten wskaźnik jest taki ważny? CTR wpływa na przewidywany współczynnik klikalności, czyli jedną ze składowych Wyniku Jakości, będący miarą opisującą w 10-stopniowej skali jakość słów kluczowych, reklam oraz stron docelowych.
POLECAMY
Z kolei Wynik Jakości wpływa na pozycję reklamy oraz koszty, jakie ponosisz za kliknięcie w reklamę. Dlatego warto dbać o to, aby współczynnik klikalności był możliwie wysoki. Jak to osiągnąć?
1. Zwiększenie stawek CPC
Najprostszym i najszybszym sposobem na wzrost współczynnika klikalności jest zwiększenie maksymalnej stawki za kliknięcie przy słowach kluczowych. To również sposób najbardziej kosztowny, bo dajemy systemowi znać, że jesteśmy w stanie więcej zapłacić za pojedyncze kliknięcie. Na szczęście istnieją bezkosztowe sposoby na poprawę CTR-a, które opisuję dalej.
2. Słowa kluczowe w treści reklamy
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!