10 PYTAŃ DO... Stefana Batorego

Wywiad VIP

Booksy, polski start-up, który stworzył najpopularniejszą na świecie aplikację mobilną do rezerwacji wizyt online i rozwijania biznesu w branży beauty, pozyskał kolejną, największą w swojej historii rundę finansowania – 115 mln zł. Fundusze otrzymane od międzynarodowego grona inwestorów, w tym od Piton Capital, Enern i Manta Ray, pozwolą spółce na umocnienie pozycji lidera w Stanach Zjednoczonych oraz dalszą ekspansję w Polsce i na rynkach międzynarodowych.

Brak taksówki w okolicy i powstaje iTaxi, brak fizjoterapeuty – rodzi się Booksy. Ile w życiu seryjnego start-upowca jest przypadku, a ile obserwacji, dzięki której na bazie insightów znajdują się ciekawe pomysły, które można wdrożyć? 
Tak naprawdę w życiu start-upowca mamy trochę jednego i drugiego. Przypadki często dają szansę na obserwacje.
 
Co decyduje o sukcesie w e-biznesie – insight i pomysł czy software oraz UX? A może coś jeszcze innego?
Z pewnością żaden z elementów, które decydują o sukcesie, nie funkcjonuje samodzielnie, bez wpływu na pozostałe. To, co jest z pewnością ważne, to wystarczająco duży i atrakcyjny rynek, dobry produkt, który można łatwo skalować, a także zespół, który w ten produkt wierzy i będzie w stanie reagować na zmieniające się otoczenie, aby tak kierować firmą, by stale odpowiadać na potrzeby klientów oraz wyprzedzać konkurencję. Ten ostatni czynnik jest zresztą najczęściej podkreślany przez inwestorów, z którymi rozmawiamy. W końcu wszystkie te elementy, w tym insight oraz pomysł, jak i software czy UX muszą w którymś momencie przełożyć się na wyniki i dobrą trakcję.
 
Agregujes...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy