Oblicze zawodowe
W swojej pracy najbardziej lubię…
W swojej pracy najbardziej lubię to, że moje hobby jest jednocześnie moją pracą. To chyba najbardziej komfortowa pozycja zawodowa. Lubię także niezależność, ponieważ jestem klasycznym przykładem zawodowego samotnika i indywidualisty, więc nie za dobrze czuję się, mając nad sobą szefa. Ta niezależność dotyczy także miejsca i czasu pracy – pracuję tam, gdzie mam dostęp do laptopa i internetu, a godziny pracy ustalam sam. Zawsze o czymś takim marzyłem.
POLECAMY
Projekt/kampania, z której jestem szczególnie dumny, to…
Wysoko oceniam kampanię zrealizowaną z marką Škoda w ramach promocji ich flagowego auta – Superb. Pamiętam, że zgłosiła się do mnie ich agencja z prośbą o przygotowanie relacji z eventu promującego ten model. Ta propozycja nie była dla mnie interesująca, ale zaproponowałem inny format współpracy. Miałem pomysł na stworzenie cyklu reportaży prezentujących polskie firmy produkujące wysokojakościowe ubrania, buty i akcesoria, a samochód Škody miał być bardzo subtelnie ulokowany w materiałach zdjęciowych jako moje narzędzie do przemieszczania się po Polsce. Okazało się, że pomysł ten bardzo spodobał się firmie, która zmieniła pierwotne założenia. Zrealizowaliśmy kampanię na wysokim poziomie merytorycznym i artystycznym, która miała bardzo dobry odbiór ze strony moich czytelników i uzyskała świetne statystyki (kilkaset tysięcy odsłon). Klient również był bardzo zadowolony, bo rok później zrealizowaliśmy cykl o ubraniach wywodzących się z różnych sportów, a w ramach tego projektu promowana była sportowa wersja modelu Superb.
We współpracy z markami irytuje mnie…
We współpracy z markami irytuje mnie niedotrzymywanie terminów płatności. To absolutne podstawy dobrej współpracy, które niestety bardzo często są łamane. W Polsce wręcz rzadkością są terminowe płatności.
Kampania z influencerem/blogerem/vlogerem, która zrobiła na mnie największe wrażenie, to…
Kampania z influencerem/blogerem/vlogerem, która zrobiła na mnie największe wrażenie, to kampania Konrada Kruczkowskiego (blog Halo Ziemia) z roku 2016 zrealizowana z Orange. Był to cykl sześciu długich rozmów o ważnych sprawach społecznych pod hasłem „Halo Człowiek”. Dobór gości, przygotowanie Konrada i bardzo subtelna promocja marki – to zrobiło na mnie duże wrażenie. Cały projekt zamknęło wydanie książki, która stała się bestsellerem.
3 kluczowe trendy w digital marketingu na najbliższe miesiące/lata to...
- Zmniejszanie aktywności blogowych kosztem większej aktywności w social mediach (głównie Instagram);
- Tworzenie własnych produktów, są to m.in. płatne kursy online, książki, produkty materialne;
- Bardziej przemyślany dobór kampanii komercyjnych, zamiast kilkunastu czy kilkudziesięciu drobnych zleceń w ciągu roku – blogerzy zaczynają tworzyć przemyślane i długookresowe kampanie z kilkoma wyselekcjonowanymi markami.
Oblicze prywatne
Jak zostałem znanym blogerem?
Jak w wielu życiowych przypadkach, zadziałała zasada „potrzeba matką wynalazków”. W moim przypadku postanowiłem założyć blog, jaki sam chciałbym czytać, b...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!