10 pytań do VIP

10 marketera

Jak zmieni się analityka webowa w 2021 roku wraz z nową wersją najpopularniejszego narzędzia Google Analytics? Jakie są najlepsze i najważniejsze funkcje nowego GA4? O tym, czy będziemy mieli przełom w badaniach online z Maciejem Lewińskim rozmawia Artur Maciorowski.

Artur Maciorowski: Na początek prowokacyjnie – dlaczego bounce rate jest już passe?
Maciej Lewiński:
Trzeba sobie powiedzieć wprost, że powoli odsłony jako metryka w GA odchodzą do lamusa. Dlaczego? Ze względu na sposób budowy stron (robimy długie, chude, piękne landing page, na których mamy wszystko podane jak na dłoni. Użytkownik nie musi się przeklikiwać przez pozostałe podstrony. Zazwyczaj kierujemy ruch na strony sprzedażowe, co wpływa na zliczanie wysokich współczynników odrzuceń. 

AM: Czas, scroll strony – czym zastąpić współczynnik odrzuce...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy