Wyzwania reklamy programatycznej – czym jest i jak identyfikować digital ad fraud? Top 10 oszustów na rynku reklamy

Temat numeru

Jak każda inna specjalizacja, tak i programmatic boryka się z pewnymi problemami oraz wyzwaniami. Bardzo często poruszana jest kwestia widoczności reklam, która stanowi bolączkę nie tylko programmatic, ale całej branży reklamy online.

W badaniu „Programmatic in the Era of Transparency” zrealizowanym przez Trusted Media Brands w maju 2018 r. widoczność reklam została wskazana na drugim miejscu wśród największych obaw marketerów przy zakupie mediów cyfrowych (59%) zaraz po zwrotach z inwestycji (62%). Na trzecim miejscu ankietowani marketerzy wskazali brand safety (58%). Dalej znalazły się takie problemy, jak transparentność i fraudowy ruch, na które zwróciła uwagę niemal połowa badanych.
Każda marka, prowadząc działania marketingowe, buduje swój wizerunek. Jest to zresztą jeden z głównych celów marketingowych stawianych przez klientów przed agencjami. Nie ma w tym nic dziwnego, że brand safety i kwestia zabezpieczenia się przed wyświetlaniem reklam w niekorzystnym, szkodliwym czy niewłaściwym otoczeniu stała się jednym z podstawowych elementów w kampaniach digital. Brand safety jest tym bardziej istotne, że w dobie szybkiej wymiany informacji oraz wszechobecnych social mediów wpadki wizerunkowe, zarówno tych dużych, jak i mniejszych marek, nie umykają czujnej uwadze konsumentów. 

POLECAMY

Brand safety a doświadczenie The Guardian

W 2017 r. między innymi reklamy The Guardian wyświetlały się na YouTube przy contencie wideo ekstremistycznych grup terrorystycznych. Brytyjskie media huczały, że duże marki sponsorują terroryzm. W efekcie część reklamodawców zamroziło swo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy