W badaniu „Programmatic in the Era of Transparency” zrealizowanym przez Trusted Media Brands w maju 2018 r. widoczność reklam została wskazana na drugim miejscu wśród największych obaw marketerów przy zakupie mediów cyfrowych (59%) zaraz po zwrotach z inwestycji (62%). Na trzecim miejscu ankietowani marketerzy wskazali brand safety (58%). Dalej znalazły się takie problemy, jak transparentność i fraudowy ruch, na które zwróciła uwagę niemal połowa badanych.
Każda marka, prowadząc działania marketingowe, buduje swój wizerunek. Jest to zresztą jeden z głównych celów marketingowych stawianych przez klientów przed agencjami. Nie ma w tym nic dziwnego, że brand safety i kwestia zabezpieczenia się przed wyświetlaniem reklam w niekorzystnym, szkodliwym czy niewłaściwym otoczeniu stała się jednym z podstawowych elementów w kampaniach digital. Brand safety jest tym bardziej istotne, że w dobie szybkiej wymiany informacji oraz wszechobecnych social mediów wpadki wizerunkowe, zarówno tych dużych, jak i mniejszych marek, nie umykają czujnej uwadze konsumentów.
POLECAMY
Brand safety a doświadczenie The Guardian
W 2017 r. między innymi reklamy The Guardian wyświetlały się na YouTube przy contencie wideo ekstremistycznych grup terrorystycznych. Brytyjskie media huczały, że duże marki sponsorują terroryzm. W efekcie część reklamodawców zamroziło sw...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!