W jaki sposób dystrybuować i promować content?

Temat numeru

Żeby Twoja treść zaczęła spełniać założone cele, należy pomyśleć o dystrybucji już podczas planowania jej powstania. Dystrybucja to nic innego, jak dostarczenie powstałej treści do użytkownika. Powinien to być nieodłączny, jeśli nie najważniejszy, element strategii działań contentmarketingowych. Nawet najwyższej jakości content nie obroni się przecież, jeśli nikt go nie zauważy.

Cel

Planując stworzenie treści, zawsze zakładasz, jaki cel mają one spełniać. Zależnie od treści, którą dysponujesz, oraz wybranych dla niej celów – możesz rozważać różne ścieżki dystrybucji. Inaczej będziesz promować artykuł mający sprowadzić ruch na stronę, a inaczej grafikę, która – masz nadzieję – stanie się memem.

POLECAMY

Dobrze przeprowadzona dystrybucja contentu spełni założone cele, Twoja treść natomiast będzie stanowić wartość dla użytkownika, który może zostać potencjalnym nabywcą, a nie stanie się nachalną reklamą dla szerokiego, źle stargetowanego grona.

Wybrane ścieżki dystrybucji powinny być przede wszystkim dopasowane do treści i mieć potencjał do spełnienia założonego celu.

Odbiorca

Planując i tworząc treści, analizujesz tok myślenia swojego potencjalnego odbiorcy. Jakich informacji szuka? Czego oczekuje od napotykanych treści? Co skłoniłoby go do podzielenia się contentem? Podobne pytania musisz sobie zadać, myśląc o dystrybucji: Gdzie odbiorca najczęściej szuka odpowiedzi na pytania? Jak spędza wolny czas w internecie? Zależnie od udzielonych odpowiedzi, różne kanały powinny zostać uaktywnione.

Ekskluzywność treści

Istotnym aspektem jest również ekskluzywność treści; im bardziej elitarna treść, tym węższa i bardziej kierunkowa będzie jej dystrybucja. Dotyczy to zarówno specjalistyczności tematu (np. artykuły branżowe), czy szczególnych kompeten...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy