Viewability, Ad Block, Ad Fraud... Jakie są wyzwania reklamy programatycznej na 2022 r.?

Temat numeru

Światowa pandemia zmieniła oblicze gospodarki, w tym również branży reklamowej. Ograniczenie kontaktów społecznych i idąca za nim zmiana nawyków zakupowych klientów na całym świecie postawiła przed reklamą nie tylko nowe wyzwania, ale również podniosła wagę tych już poznanych. Wraz z radykalnym wzrostem ruchu w internecie i towarzyszącym mu skokiem liczby reklam, specjaliści muszą ponownie przyjrzeć się zjawiskom, takim jak viewability, ad block czy ad fraud.

Viewability ważne jak nigdy dotąd 

Kwestia widoczności od lat jest solą w oku branży, która wie, że liczba impresji nie musi oznaczać realnego kontaktu odbiorcy z reklamą. Tymczasem widoczność jest kluczowa dla możliwości zapamiętania komunikatu, a co za tym idzie – wzrostu świadomości marki i prowadzonych przez nią działań. W 2017 r. problem zaowocował opracowaniem przez IAB międzynarodowego standardu, który zakłada widoczność 50% materiału przez przynajmniej sekundę w przypadku kampanii display oraz sekundę więcej dla wideo. Dane przedstawione przez Meetrics wskazują, że Polska znajduje się w globalnej średniej widoczności reklam. W trzecim kwartale 2021 r. widocznych było 64% reklam displayowych i 76% reklam wideo. 
 

POLECAMY

Rys. 1. Dane dotyczące widoczności reklam w trzecim kwartale 2021 roku, według badania Meetrics


Co się dzieje z pozostałym...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy