Uszczelnianie lejka sprzedażowego

Temat numeru

Współcześni marketerzy wychodzą zazwyczaj z założenia, że do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym niezbędne jest stałe pozyskiwanie ruchu. Nie ma w tym nic złego, o ile koszty rosną liniowo względem ruchu. Gorzej jest, gdy wydatki te rosną, a wzrost ruchu jest niewspółmierny i jego kaloryczność spada. Warto wówczas ponownie przemyśleć swoją strategię e-commerce i zastanowić się nad optymalizacją lejka sprzedażowego.

Lejek sprzedażowy – często nazywany również lejkiem zakupowym – to marketingowy termin określający proces przeprowadzenia klienta od pierwszego kontaktu z marką do finalizacji transakcji. Poziom rozbudowania lejka bywa różny, zależny od branży czy rodzaju prowadzonej działalności, ale każdy, a już na pewno budowany na potrzeby sklepu internetowego, zawiera minimum cztery podstawowe etapy:

POLECAMY

  • Budowanie świadomości istnienia firmy i szeroko pojętego katalogu sprzedawanych produktów.
  • Zainteresowanie produktem w kontekście problemu, który rozwiązuje, pokazanie przewagi nad konkurencją, zbudowanie zaufania.
  • Pomoc w decyzji o wyborze konkretnego produktu i dodaniu go do koszyka.
  • Działania zwiększające wartość koszyka oraz skuteczne przeprowadzenie przez ścieżkę zakupową zakończoną finalizacją zakupu. 

To właśnie te etapy należy optymalizować, aby zwiększać odsetek potencjalnych klientów w płacących nabywców. Aby to robić efektywnie, niezbędna jest dobrze prowadzona analityka oraz znajomość swoich odbiorców – począwszy od skutecznie targetowanej reklamy w mediach zewnętrznych, poprzez tworzenie treści odpowiadających na potrzeby czytelników (np. na blogu), komunikację dostosowaną do odwiedzających nasz sklep in...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy