Twoi klienci też grają w gry – jak się z nimi skutecznie komunikować?

Marketing i sprzedaż

Gaming marketing to wszelkie działania marketingowe skierowane do grupy docelowej, jaką są gracze. Są one prowadzone nie tylko przez producentów gier, niezbędnego do grania sprzętu czy gamingowych gadżetów. Swoje miejsce w gamingu z powodzeniem mogą znaleźć także marki nieendemiczne – producenci napojów i przekąsek, telekomy, banki, firmy kosmetyczne i wiele innych.

Wśród marketerów często pojawia się obawa, że marka nie pasuje do omawianej grupy odbiorców, nie ma związku z grami. To myślenie bardzo łatwo zmienić – trzeba pamiętać, że każdy gracz jest konsumentem wielu produktów, które towarzyszą mu w rozrywce i codziennym życiu. 


Jak zacząć działać w gaming marketingu?

Po pierwsze, należy najpierw poznać zjawisko i charakterystykę graczy. Gaming to dzisiaj największy segment rozrywki, rosnący szybciej niż muzyka czy kino. Globalną wartość tego rynku szacuje się obecnie na 159 miliardów dolarów. Analitycy z Newzoo, wiodącej firmy badawczej na rynku gamingu, spodziewają się, że w 2023 r. przekroczony zostanie wynik 200 miliardów USD. Gaming staje się bardziej popularny, łatwiej dostępny i nie jest już stygmatyzowany, więc rosną nie tylko wydatki pasjonatów gier, ale i sama populacja graczy.
 

POLECAMY

 

Rys. 2. Źródło: Newzoo, 2020 Global Games Market Report

 

Według raportu Game Story, przygotowanego przez IQS, w Polsce jest 17 milionów graczy w przedziale wiekowym 9–55. To naprawdę ogro...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy