DISC w praktyce: zrozum ludzi, zbuduj skuteczny zespół. Narzędzie, które powinien znać każdy lider (i marketer)

Marketing i sprzedaż

Znasz amerykańskiego psychologa Williama Marstona? Pewnie nie, ale wymyślił wykrywacz kłamstw. Trzeba przyznać, że lista zasług tego człowieka jest dla ludzkości naprawdę duża. Dzisiaj skupimy się na jednej z metod, którą wymyślił, a dokładnie metodzie DISC, która określa style zachowań na podstawie szczegółowo opisanych obserwacji i analiz tego badacza. Chcesz dowiedzieć się, jakimi motywacjami kierują się członkowie Twojego zespołu? Chcesz odkryć nieznane fakty o sobie samym? Ta metodologia jest dla Ciebie!

Jakie style zachowań i osobowości określa DISC?

Są to odpowiednio:
D – Dominant – Dominujący
I – Influencing/Inspiring – Wpływowy/Inspirujący
S – Steady/Supportive – Stały/Wspierający
C – Compliance/Cautious – Sumienny/Ostrożny

Każdy typ jest inny, każdy jest wyjątkowy – tak jak ludzie, którzy mimo że są różni, jednak mocno przypominają siebie nawzajem w poszczególnych działaniach. Nazwa metody pochodzi od pierwszych liter danych typów.

POLECAMY

Ryc. 1. Źródło: grafika wygenerowana przez ChatGPT

Pięć głównych korzyści z zastosowania modelu DISC

  1. Usprawnienie zarządzania zespołem (poznasz style zachowania każdego jego członka i dowiesz się, czego możesz się po nim spodziewać oraz jak reaguje na stres).
  2. Poprawa wyników zespołu i sprzedaży (warto określać typ klienta na podstawie komunikacji z nim i tego, co o nim wiemy, żeby odpowiednio się z nim kontaktować).
  3. Polepszenie naszych relacji (i tutaj DISC mo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy