Trendy w reklamie mobilnej – od technologii po formaty reklamowe

Temat numeru

Choć 2023 rok nie przyniósł w mobile’u żadnej rewolucji, śmiało możemy powiedzieć, że reklamodawcy odrobili lekcję i coraz skuteczniej wykorzystują możliwości reklamy mobilnej w dotarciu do potencjalnych konsumentów. Ruch i sprzedaż napędzają trzy rzeczy – technologia, dane i interaktywne formaty reklamowe.

W roku 2022 wartość rynku reklamy mobilnej w Polsce wyniosła 2,2 mld zł, co stanowi 32,4% wszystkich wydatków na reklamę cyfrową w naszym kraju. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Gazetkowo dla Spicy Mobile, aż 70% ankietowanych deklaruje, że dokonało zakupu pod wpływem reklamy, którą zobaczyli na swoim smartfonie. Co ważne, w 2021 r. na analogiczne pytanie twierdząco odpowiedziało tylko 42% badanych. Ten znaczący wzrost odsetka osób, które pod wpływem reklamy mobilnej dokonują zakupów, może świadczyć o rosnącym zaufaniu Polaków do mobile’a jako medium reklamowego. Można też powiedzieć, że rynek dojrzał, a reklamodawcy – uzbrojeni w wiedzę, doświadczenia i narzędzia – skutecznie docierają do swoich odbiorców. Przyjrzyjmy się zatem trzem najważniejszym trendom, które kształtują aktualnie rynek. 

POLECAMY

Trend 1. Technologia programmatic 

Programmatic znacząco zmienił reguły gry na rynku reklamy cyfrowej, wprowadzając nowe standardy efektywności, personalizacji i elastyczności. W 2022 r. wydatki na reklamę programmatyczną stanowiły już 22,6% wydatków na reklamę online ogółem oraz 50% wydatków na reklamę display, w tym wideo, co stanowiło 7,8% wzrost w stosunku do roku 2021. Według danych z platformy Display & Video 360 w okresie od 22 stycznia do 20 lutego 2022 r. w Polsce do zakupu programmatycznego było dostępnych prawie 474 mld odsłon reklamowych. Prawie 70% z nich stanowiły odsłony widzialne według standardu widoczności reklam IAB Polska, a ponad 68% z nich było dostępne na urządzeniach mobilnych (smartfon 66% oraz tablet 2%). Te liczby nas nie dziwią. Reklamodawcy szukają przecież efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu, a to zapewnia programmatic.
Przykładem zastosowania technologii programmatic w reklamie jest platforma Ad Fusion. To nowoczesna platforma do automatyzacji zakupu i doboru oferty o wysokich KPI, która oferuje holistyczne podejście do planowania mediów oparte n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy