TOP 8 sposobów na promocję mobilnej aplikacji

Temat numeru

Tylko na dwa największe systemy operacyjne dostępnych jest obecnie ponad 4,4 mln aplikacji1. Na telefonie mamy zainstalowanych średnio ok. 40 aplikacji mobilnych, jednak prawie 90% czasu poświęcamy na korzystanie z 18 z nich. Mocno różni się to w grupach wiekowych, bo millenialsi potrafią posiadać ponad 67 aplikacji. Statystyka w tym zakresie wydaje się liniowa, im starsza grupa, tym krótszy czas użytkowania aplikacji i mniejsza ich liczba2.

Jak wyróżnić się przy takim zagęszczeniu aplikacji, a następnie zaangażować i utrzymać użytkownika? Oto top 8 sposobów na promocję aplikacji mobilnej.

POLECAMY

1. Zacznij od metryk

Podczas promocji aplikacji szczególne ważne jest dobre zrozumienie metryk, które służą do śledzenia użytkownika. Bardziej niż gdziekolwiek liczy się tutaj utrzymanie usera w czasie, przywiązanie, jego powracalność i wartość życiowa. Przy projektach webowych raczej nie mierzy się wartości życiowej (LTV), wszystko jest skoncentrowane na wynikach w danym okresie.
Oczywiście dla poszczególnych segmentów aplikacji KPIs mogą być różne i tak np. gry mobilne skupią się na utrzymaniu długości sesji, średnim przychodzie, średniej liczbie uruchomień aplikacji itd., natomiast e-commerce będzie monitorował wartość życiową, liczbę transakcji, wartości koszyka.

Metryki, które będą stanowiły kluczowe wskaźniki efektywności przy aplikacjach, to między innymi:

  • referral rate – liczba użytkowników, których średnio przyciąga jeden pozyskany user,
  • ARPU (average revenue per user) – średni przychód z jednego użytkownika,
  • LTV (lifetime value of a user/customer) – wartość życiowa jednego użytkownika,
  • DAU/MAU (the average number of daily or monthly active app users) – średnia liczba aktywnych użytkowników dziennie/miesięcznie,
  • CAC (customer acquisition cost) – koszt pozyskania jednego użytkownika (instalacji, rejestracji, subskrypcji, zakupu),
  • Churn rate jak wielu użytkowników przestaje używać aplikacji w danym okresie czasu.
...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy