Optymalizacja tych wskaźników pozwoli na obniżenie kosztów, zwiększenie przychodów oraz optymalizację działań. Z kolei czynniki pokazują, na co należy zwracać uwagę oraz co tak naprawdę kształtuje biznes. Pełne wykorzystanie podejścia customer driven marketing nie tylko pozwala zyskać zadowolenie klienta, ale i powoduje, że będzie robił zakupy większe i częściej, a także zachęci nowych klientów do skorzystania z usług.
POLECAMY
Top 5 wskaźników
Koszt pozyskania klienta (CAC)
– jest to iloraz liczby pozyskanych klientów oraz łącznych wydatków na marketing przeznaczonych w danym czasie. To podstawowy wskaźnik, który nie mierzy wpływu wspomnianych wydatków bezpośrednio na pozyskiwanie, przez co koszt ten może być przeszacowany.
Przykład stanowi inwestycja na nowym rynku, gdzie duża część wydatków marketingowych jest przeznaczana na rozwój brandu czy SEO (które przynosi zysk w długim terminie). Dodatkowo samo CAC jako wartość bezwzględna niewiele mówi, nawet jeśli porównujemy dwa przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą produktów w tej samej branży – może być nawet niepoprawnie interpretowane podczas porównywania sytuacji tego samego przedsiębiorstwa w różnych okresach, ponieważ zmianie ulega profil klienta, a przez to średnia wartość zamówienia (czyli zysk).
Uzupełnienie tego wskaźnika może stanowić Marketing Ori...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!