Top 10 newralgicznych czynników i wskaźników w pozyskiwaniu klientów online

Temat numeru Skuteczna sprzedaż w internecie dla małej i średniej firmy

W czasach data-driven marketingu zarówno specjaliści, jak i osoby na stanowiskach kierowniczych mają dostęp do coraz większej ilości danych. Jednak spośród setek wskaźników trudno wybrać akurat te, które są najbardziej wartościowe i najlepiej pokazują, jakie elementy biznesu można optymalizować.

Poniżej zostały przedstawione te najważniejsze, wskazujące mocne i obnażające słabe strony zarówno e-commerce’ów, jak i landing page’ów mających na celu pozyskiwanie leadów.

Optymalizacja tych wskaźników pozwoli na obniżenie kosztów, zwiększenie przychodów oraz optymalizację działań. Z kolei czynniki pokazują, na co należy zwracać uwagę oraz co tak naprawdę kształtuje biznes. Pełne wykorzystanie podejścia customer driven marketing nie tylko pozwala zyskać zadowolenie klienta, ale i powoduje, że będzie robił zakupy większe i częściej, a także zachęci nowych klientów do skorzystania z usług.

POLECAMY

Top 5 wskaźników

Koszt pozyskania klienta (CAC)

– jest to iloraz liczby pozyskanych klientów oraz łącznych wydatków na marketing przeznaczonych w danym czasie. To podstawowy wskaźnik, który nie mierzy wpływu wspomnianych wydatków bezpośrednio na pozyskiwanie, przez co koszt ten może być przeszacowany.

Przykład stanowi inwestycja na nowym rynku, gdzie duża część wydatków marketingowych jest przeznaczana na rozwój brandu czy SEO (które przynosi zysk w długim terminie). Dodatkowo samo CAC jako wartość bezwzględna niewiele mówi, nawet jeśli porównujemy dwa przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą produktów w tej samej branży – może być nawet niepoprawnie interpretowane podczas porównywania sytuacji tego samego przedsiębiorstwa w różnych okresach, ponieważ zmianie ulega profil klienta, a przez to średnia wartość zamówienia (czyli zysk).

Uzupełnienie tego wskaźnika może stanowić Marketing Orig...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy