Dołącz do czytelników
Brak wyników

TOP 10 kampanii z wykorzystaniem digital influencerów na Instagramie

Artykuł | 10 stycznia 2019 | NR 31
159

Skończyły się czasy, w których po dobrej jakości zdjęcie lub film trzeba zgłaszać się do profesjonalnego studia fotograficznego lub produkcyjnego. Dzisiaj każdy posiadacz smartfona może wygenerować content, który marketingowo będzie skuteczniejszy niż niejedna kampania oparta na materiałach agencyjnych. Niedobory megapikseli zrekompensuje kreatywność i autentyczność. Influencerzy wiedzą również, że jeden fałszywy ruch może ich kosztować utratę zaufania followersów, sami więc dbają o wrzucane do sieci odpowiednich treści, są na bieżąco z trendami oraz wiedzą, czym przyciągnąć uwagę swojej grupy docelowej.

Co otrzymujesz?

Angażując influencerów, zyskujesz dostęp do wielu kreatywnych form kampanii, którymi rynek nie jest jeszcze przesycony. Możliwości są ograniczone jedynie wyobraźnią twórców, a w tej kwestii można na nich liczyć.

  • Testy – przetestują i pokażą produkt i zaprezentują jego funkcje.
  • Rekomendacje – pomogą przekonać sceptycznych.
  • Zapowiedzi – wypromują wydarzenie, dokumentując proces przygotowań, wprowadzą w temat.
  • Relacje – będą obecni na evencie, pokażą jego kulisy, zapewnią dodatkowy buzz.
  • Kreacja – zaproponują niestandardowe formy zastosowania produktu, stworzą kontekst dla marki.
  • Call to action – skutecznie wezwą do działania, rozbudzą emocje, skutecznie zrealizują cel. 

Nie tylko góra piramidy, czyli gdzie szukać autentyczności?

Obserwując rynek, można zauważyć, że do tej pory, do kampanii angażowane były przede wszystkim topowe gwiazdy internetu – influencerzy generujący największy zasięg. Siłę ich wizerunku można obecnie porównywać z siłą wizerunku „tradycyjnych” celebrytów, często nawet ich przewyższa. Jednak, jak pokazują analizy, duża popularność nie zawsze idzie w parze z dużym wskaźnikiem zaangażowania grupy docelowej. Często średni i mniejsi influencerzy, tzw. mid-tier influencers lub power users tworzą  bardzo wiarygodne i zarazem mocno angażujące treści z bardzo wysokim wskaźnikiem zaangażowania. Jak dotąd, dotarcie do wielu takich twórców jednocześnie było prawie niemożliwe, wymagało dużego nakładu pracy i wielu formalności. Automatyzacja tego procesu dała możliwość  przeprowadzenia kampanii na Instagramie, Facebooku i aktualnie również na  Snapchacie, angażującej nawet kilkuset influencerów jednocześnie.

Jak to wygląda w praktyce?

Jako źródło inspiracji prezentujemy 10 przykładów kampanii w serwisie Instagram, zrealizowanych na platformie indaHash, w 4 różnych krajach: w Polsce, Niemczech, RPA i Wielkiej Brytanii. 

1. #Jogobella

Skuteczność multimediów udowodniła kampania dla marki Zott. Zadaniem było zaprojektowanie nowej butelki Jogobelli w kreatorze na stronie internetowej producenta i pochwalenie się nią na Instagramie.

Internauci pokochali kreatywne i multimedialne wyzwanie! W akcji wzięło udział prawie 200 influencerów, którzy stworzyli nową butelkę, sfotografowali ekrany swoich telefonów, tabletów i komputerów, na których widoczny był produkt, i umieścili odpowiednie posty na swoich profilach. Zdjęcia dotarły do prawie 2 mln odbiorców.

Rys. 1. Zdjęcie z kampanii marki Zott

 

Rys. 2. Zdjęcie z kampanii marki Orange

 

2. #NapedzaniSwiatlem  

Marka Orange postawiła sobie ciekawe wyzwanie. Na Instagramie postanowiła wypromować technologię światłowodową. Brief był prosty – influencerzy mieli za zadanie nakręcić hyperlaps z różnego rodzaju aktywności, a kreatywne wideo oznaczyć hashtagiem #NapedzaniSwiatlem. W efekcie podczas kilkudniowej kampanii na Instagramie pojawiło się 158 wideopostów, które dotarły do prawie 3 mln odbiorców! Filmy w technice poklatkowej, nagrania z koncertów, ujęcia z odległych zakątków świata – to tylko kilka pomysłów influencerów na realizację takiej kampanii. 

Rys. 4. Zdjęcie z kampanii marki Orange

 

Rys. 5. Zdjęcie z kampanii marki Renault

 

Rys. 3. Zdjęcie z kampanii marki Lancome

 

3. #GrandioseLiner 

Przykładem na to, że influencerzy świetnie radzą sobie z promocją również ekskluzywnych marek, jest kampania Lancome „Date night essentials”. Zadaniem power userów było zaprezentowanie kosmetyku w zestawieniu z innymi przedmiotami, które uważają za swoje must have, na wieczornym spotkaniu oraz zarekomendowanie go. W akcji wzięło udział 24 instagramerów, a ich posty dotarły do ponad miliona użytkowników. Dodatkowo marka otrzymała prawa do estetycznych i wysokiej jakości zdjęć opublikowanych w czasie kampanii, a więc może je wykorzystać w dalszej komunikacji. 

4. #OrangeWarsawFestival

Dużo swobody i miejsca na kreatywność pozostawiła kampania Orange Warsaw Festival 2016, która odbyła się w 3 etapach. Pierwszym zadaniem było opublikowanie zdjęcia pokazującego, jak influencerzy słuchają lub tańczą do muzyki ich ulubionego artysty z tegorocznego OWF. Drugim było zachęcenie odbiorców do zainstalowania festiwalowej aplikacji. Akcję kończył brief pt. „Pokaż, jak odliczasz dni do rozpoczęcia wydarzenia”. W kampanię zaangażowało się prawie 900 influencerów.

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy