Skuteczny marketing B2B w LinkedIn

Temat numeru

LinkedIn to unikalny serwis społecznościowy łączący profesjonalistów z całego świata i różnych branż. To miejsce cieszące się rosnącym zainteresowaniem marketerów, którzy chcą prowadzić efektywną komunikację z przedstawicielami biznesu. Jak promować się w serwisie? Jak ocenić i wzmocnić podejmowane działania?

LinkedIn jest największą siecią profesjonalistów, która kiedykolwiek powstała pod jednym szyldem. To ekosystem, którego twórcy jasno definiują przyświecającą mu misję: łączyć przedstawicieli biznesu z całego globu, niezależnie od funkcji, ze wszystkich branż, aby pomóc im w codziennej pracy – zwiększając produktywność i pomagając osiągać lepsze efekty swojej działalności zawodowej. Obecnie konto w LinkedIn posiada niemal pół miliarda ludzi na całym świecie. Jak efektywnie do nich dotrzeć?

POLECAMY

Rys. 1. Statystyki LinkedIn

 

Rys. 2.  LinkedIn to zupełnie inna społeczność niż Facebook  (Źródło: badanie TNS/LinkedIn, „Mindset Divide”)

 

Poznaj swoich odbiorców

Użytkownicy LinkedIn to specyficzne grono internautów i kluczowe jest zrozumienie powodów, dla których sięgają po ten serwis. Dlaczego są w nim obecni? Jakie mają nastawienie i potrzeby? Na te pytania odpowiadają wyniki badania, które pokazują różnice pomiędzy odbiorcą osobami korzystającymi z LinkedIn i Facebooka:

Jak wskazują dane, użytkownicy LinkedIn to osoby, które odwiedzają serwis z powodów czysto biznesowych i wszelkie ich aktywności trzeba wiązać z aktywnością zawodową. Nie ma jednak prostej recepty na komunikację w serwisie – potrzebna jest większa liczba danych. Przede wszystkim należy prec...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy