Według analizy Damiana Sałkowskiego w trakcie pandemii powstało od marca do października 2020 r. ponad 7000 nowych e-sklepów. Konkurencja urosła momentalnie. Potencjalni klienci zmienili nawyki – do czasów sprzed COVID-19 nie wrócimy. Słowa kluczowe, które były trudne do wypozycjonowania przed pandemią, stały się jeszcze trudniejsze. A te łatwe – łatwiejsze? Na pewno nie, ale ciągle niezagospodarowane.
POLECAMY
Jakie błędy popełniają e-sklepy, wchodząc na konkurencyjny rynek?
Problem, który widać w niemal 90% sklepów internetowych, jest taki, że już na samym początku skupiają się właśnie na frazach związanych z kategoriami głównymi (od 2 do 3 słów we frazie kluczowej), maksymalnie do jednej linii podkategorii. A to w podkategoriach drzemie największy potencjał, na który duże serwisy nie kładą istotnego nacisku.
Wpisz frazę „ubrania dla dzieci” – przejdź do pierwszego wyniku endo.pl. Zobaczysz tam bardzo ograniczoną strukturę z ubraniami dziecięcymi. W dziale dla chłopców mamy np. kurtki podzielone wyłącznie na „wiosenne” oraz „zimowe”. Tymczasem kurtki te są również często wyszukiwane z rozmiarami, np. „kurtki chłopięce 164” czy z dodatkowymi frazami, jak „kurtki chłopięce przeciwdeszczowe”. Tu jest jednak szansa na zdobycie relatywnie tanio sporo ruchu, ale to nie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!