Co jednak sprawia, że zarówno niektóre superprodukcje, jak i wiele amatorskich „filmików” tak wspaniale utrzymuje naszą uwagę? Dlaczego niektóre reklamy za wszelką cenę usiłujemy pominąć, zablokować, a inne marketingowe treści oglądamy długo, chętnie i przede wszystkim z wyboru?
W grupie LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset) zarówno zrzeszamy twórców wideo (którzy odpowiadają za ok. 12% oglądalności polskiego YouTube’a), jak i realizujemy kampanie wideo – z udziałem influencerów lub bez (ok. 2600 rocznie). Nasze realizacje oparte są jednak nie tylko na analizie danych i zbiorze najlepszych praktyk. We wszystkich strategiach, kreacjach i kampaniach posiłkujemy się psychologią, wiedzą o zachowaniach konsumenckich, psychologią decyzji, nauką o komunikacji. W tym artykule chciałbym się z Wami tą wiedzą podzielić.
POLECAMY
Schemat narracji – zapomnij o wszystkim, co ci się kojarzy z reklamą
Zaryzykuję stwierdzenie, że wszyscy wychowaliśmy się, spędzając długie godziny przed telewizorem. Założę się nawet, że bez problemu jesteś w stanie zanucić kilka sound-bite’ów z reklam usłyszanych w dzieciństwie, powtórzyć kilka haseł, a niektóre spoty sprzed lat znasz praktycznie na pamięć. Teraz, kiedy masz do zlecenia lub stworzenia reklamę wideo w digitalu, masz do czego się odnosić! Cóż... jeśli chcesz realizować kampanie wideo: MUSISZ O TYM KOMPLETNIE ZAPOMNIEĆ!
Jeśli brief na wideo zaczynasz od zastanawiania się, czy powinno trwać do 15, 30 czy 60 sekund…, to zupełnie nie tędy droga! Internet to nie TV, nie kupujesz czasu antenowego. Twoje wideo może równie dobrze trwać 6 albo 78,5 sekundy, a dobry branded content potrafi utrzymać uwagę nawet przez kilkanaści... |