Miesięcznie przetwarzamy więcej informacji, niż przez całe życie przyswajali je nasi dziadkowie
Gdziekolwiek się nie odwrócimy, tam zalewają nas informacje. Według IBM w 2016 r. w ciągu jednego dnia tworzono średnio 44 bln gigabajtów informacji. Eksperci szacowali, że liczba ta wzrośnie do 2025 r. ponad dziesięciokrotnie. Czyli już za niecałe 3 lata statystycznie na każdego człowieka na Ziemi przypadnie codziennie 55 tys. GB informacji. Każdego dnia!
POLECAMY
Według analityka Pawła Lipca codziennie dociera do nas ponad 350% więcej informacji, niż 35 lat temu (uwzględniając, że badanie zostało przeprowadzone w 2016 r., obecnie odsetek ten jest zdecydowanie większy). Analityk wskazuje, że tylko przez miesiąc do naszej świadomości przedziera się więcej informacji, niż przez całe życie przyswajali je nasi dziadkowie.
To naturalne, że zaczynamy się bronić przed nadmierną ilością informacji, zwykle dokonując coraz bardziej rygorystycznej ich selekcji.
Jednak pamiętajmy, że komunikaty marketingowe i sprzedażowe nie walczą wyłącznie o atencję coraz trudniejszych do pozyskania odbiorców. W tej walce bierze udział jeszcze jedna strona – inni reklamodawcy i twórcy contentu.
W marcu 2022 r. Publicis Groupe Polska opublikowała raport dotyczący wartości polskiego rynku reklamowego w 2021 r. Wartość ta wyniosła rekordowe 10,5 mld zł. To wzrost o 16,2% w stosunku do 2020 r. i najlepszy wynik w historii.
Wartość budżetów internetowych wyniosła niemal 4,5 mld zł – o 800 mln zł więcej niż w 2020 r. Wzrosły wydatki na wszystkie formy reklamy, najbardziej na display i wideo. Nadal reklamy mediów telewizyjnych i digitalowych odpowiadają za 95% wartości działań promocyjnych w Polsce.
Więc nawet jeśli przez chwilę skupimy uwagę przebodźcowanego odbiorcy swoim komunikatem, to uwagę tę musimy odpowiednio utrzymać, zaciekle walcząc z innymi reklamodawcami. Jeśli Twój nagłówek przyciągnął uwagę odbiorcy, to ma on maksymalnie 5 s na to, żeby na tyle zaintrygować i zaciekawić czytelnika, aby ten zechciał zapoznać się z całym komunikatem. W przeciwnym wypadku – nawet jeśli wzrok odbiorcy zatrzymał się na Twojej reklamie, ofercie lub mailu – to równie szybko z nich się ześlizgnie i w ten sposób stracisz swoją szansę na konwersję.
Rys. 1. Zmiany w...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!