Dlaczego warto wdrożyć newsletter SMS w swojej firmie?

Newsletter to popularna forma kontaktu marki z klientami, która dziś kojarzy nam się przede wszystkim z wiadomościami e-mail. Te komunikaty mają jednak długą historię, a obecnie wykorzystuje się je w marketingu na wiele sposobów. Poznaj jeden z nich!

Newsletter SMS — co to takiego?

Zacznijmy od wyjaśnienia zasad działania tej usługi. Newsletter SMS to szybki, nowoczesny i intuicyjny sposób na dotarcie do twoich odbiorców. Korzystając z dostępnych narzędzi, możesz wybierać szablony wiadomości, opracowywać ich treść oraz zaplanować czas wysyłki. W ten sposób klient otrzyma powiadomienie w swoim telefonie i natychmiast odczyta komunikat, w którym możesz zawrzeć między innymi zdjęcia, hiperłącza i pozostałe wybrane załączniki multimedialne. Planowanie wysyłanych treści zgodnie z przyjętą strategią marki umożliwia ci systematyczny kontakt z odbiorcami i dopasowanie treści komunikatów do wydarzeń takich jak sezonowe wyprzedaże.

POLECAMY

Newsletter SMS — kiedy warto z niego skorzystać?

Istnieje kilka rodzajów newsletterów. Pierwotnie nazywano tak drukowane dodatki do prasy lub czasopisma wysyłane cyklicznie do prenumeratorów, którzy wyrazili swoje zainteresowanie marką, tytułem czy redakcją. Dziś oprócz newsletterów SMS bardzo popularny jest mailing. Który z nich lepiej sprawdzi się w twojej firmie? To zależy od kilku czynników.

Przede wszystkim warto zaznaczyć, że nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skorzystał zarówno z newslettera SMS, jak i wiadomości e-mail. Każdy z tych komunikatów ma nieco inne zastosowanie.

  • Wiadomości SMS są zazwyczaj krótkie i treściwe. Wybierając tę formę marketingu, wykorzystujesz fakt, że większość z nas obecnie nie rusza się z domu bez swoich smartfonów i błyskawicznie odczytuje wszelkie powiadomienia. Dlatego SMS-y do klientów powinieneś formułować jasno i zwięźle — najczęściej informują one o wyprzedażach, eventach lub okazjach dla stałych klientów.
  • Newslettery w formie e-mail pozwalają na przekazanie odbiorcom znacznie bardziej obszernych informacji. To świetne rozwiązanie dla osób, które chcą opisać swój produkt, dołączyć do wiadomości wiele grafik, skorzystać z gotowych szablonów lub przekazać klientom rozbudowane wskazówki.
     

Jeśli chcesz poinformować swoich klientów o nadchodzących okazjach lub o czymś im przypomnieć, newsletter SMS sprawdzi się świetnie. Istnieje niewielkie ryzyko pominięcia tej wiadomości, a dołączony do niej link może sprawić, że klient natychmiast zdecyduje się na zakup. Wiadomości e-mail łatwo przegapić — nie każdy zagląda na swoją pocztę elektroniczną codziennie, a ponadto część powiadomień trafia do spamu. Jednak jeśli chcesz przekazać odbiorcom wiedzę i wzmocnić swoją wiarygodność, będzie to najlepsze rozwiązanie.

W jakich branżach newslettery sprawdzają się najlepiej?

Newslettery to świetna forma marketingu, z której mogą skorzystać przedstawiciele niemal każdej branży, na przykład:

  • lekarze i dietetycy (wskazówki zdrowotne, opisy produktów i usług),
  • przedstawiciele e-commerce (opisy produktów, propozycje stylizacji, informacje o wyprzedażach),
  • pracownicy administracji (informacje o zmianach w regionie, dokumentacja, alerty),
  • właściciele hoteli i apartamentów na wynajem (oferty, przypomnienia o dokonanych rezerwacjach),
  • przedstawiciele gastronomii (rezerwacje, aktualizacje menu).
     

To narzędzie możesz bez trudu dostosować do potrzeb twoich odbiorców i specyfiki marki.

Co może zawierać newsletter SMS?

Krótkie komunikaty, takie jak newsletter SMS, to świetny sposób na:

  • wysyłkę alertów,
  • przekazywanie newsów z branży,
  • informowanie o wyprzedażach, końcówkach kolekcji i rabatach,
  • przypomnienie o dokonanej rezerwacji lub płatności,
  • informowanie o sezonowym menu,
  • interaktywne wiadomości, które wpływają na zyski i kreowanie nowoczesnego wizerunku firmy.
     

Newsletter SMS z mProfi

Wiesz już, że newsletter SMS to świetne narzędzie marketingowe. Możesz z niego skorzystać, podejmując współpracę z platformą mProfi. Znajdziesz tam wiele cennych porad i wskazówek, kreator i planer wiadomości, a także inne usługi marketingowe, które pomogą ci rozwinąć firmę. Skorzystaj z tych możliwości już dziś!

Przypisy