Świadomość znaczenia content marketingu, jako elementu strategii promocji, z roku na rok wzrasta. Z badania „B2C content marketing 2018” przeprowadzonego przez Content Marketing Institute1 wynika, że 86% firm realizuje kampanie zarządzania treścią. W Polsce panuje podobna tendencja, co potwierdza raport IAB Polska „Content marketing 2017”2. Aż 80% marek w działaniach promocyjnych wykorzystuje strategie zarządzania treścią na podstawie różnych formatów contentu.
POLECAMY
Z przeprowadzonych przez CMI badań wynika, że firmy – bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – stosują content marketing do budowania środowiska konsumenckiego („B2B content marketing 2017” Content Marketing Institute)3. Za pomocą treści realizowane są cele biznesowe z zakresu kreowania wizerunku i sprzedaży. Ponadto treści wykorzystywane są przy działaniach związanych z pozycjonowaniem i zwiększaniem ruchu na stronie.
Co trzeba wziąć pod uwagę, dobierając format contentu:
- Cel do zrealizowania.
- Rodzaj działalności.
- Tematykę.
- Grupę docelową.
- Kanały komunikacji.
- Branżę i konkurencję.
Top 9 formatów content marketingu
Od momentu, gdy content marketing stał się jednym z najważniejszych narzędzi promocji, powstało wiele formatów treści. Niektóre opierają się wyłącznie na tekście i nie wymagają wielu nakładów kosztów przy realizacji, inne to materi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!