Przegląd najważniejszych formatów contentmarketingowych krok po kroku

Temat numeru

Content marketing na stałe wszedł do strategii promocji. Trudno dziś znaleźć markę, która w realizowanych kampaniach wizerunkowych czy sprzedażowych nie wykorzystywałaby potencjału treści. A tych do wyboru jest naprawdę dużo, toteż warto krok po kroku przyjrzeć się im bliżej, aby dowiedzieć się, który najbardziej odpowiada potrzebom marki, spełnia oczekiwania odbiorców i wpisuje się w najnowsze trendy.

Świadomość znaczenia content marketingu, jako elementu strategii promocji, z roku na rok wzrasta. Z badania „B2C content marketing 2018” przeprowadzonego przez Content Marketing Institute1 wynika, że 86% firm realizuje kampanie zarządzania treścią. W Polsce panuje podobna tendencja, co potwierdza raport IAB Polska „Content marketing 2017”2. Aż 80% marek w działaniach promocyjnych wykorzystuje strategie zarządzania treścią na podstawie różnych formatów contentu.

POLECAMY

Z przeprowadzonych przez CMI badań wynika, że firmy – bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – stosują content marketing do budowania środowiska konsumenckiego („B2B content marketing 2017” Content Marketing Institute)3. Za pomocą treści realizowane są cele biznesowe z zakresu kreowania wizerunku i sprzedaży. Ponadto treści wykorzystywane są przy działaniach związanych z pozycjonowaniem i zwiększaniem ruchu na stronie. 

Co trzeba wziąć pod uwagę, dobierając format contentu:

  • Cel do zrealizowania.
  • Rodzaj działalności.
  • Tematykę.
  • Grupę docelową.
  • Kanały komunikacji.
  • Branżę i konkurencję.

 

Top 9 formatów content marketingu

Od momentu, gdy content marketing stał się jednym z najważniejszych narzędzi promocji, powstało wiele formatów treści. Niektóre opierają się wyłącznie na tekście i nie wymagają wielu nakładów kosztów przy realizacji, inne to materia...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy