Post-pandemic commerce

Felieton specjalny

Końcówka lata to czas, kiedy temperatura na dworze jest już sporo niższa, ale letnie gorące wyprzedaże wciąż trwają i kuszą promo-hunters przecenami po sezonie, okazjami przed kolejnym sezonem i dedykowanymi akcjami zakupowymi. Gdzie można ich spotkać (tych drugich oczywiście)? Do tej pory bez wahania powiedzielibyśmy – w galeriach handlowych, ale ten rok zmienił wiele. Niektóre trendy zakupowe przyspieszył, inne zahamował, a na jeszcze inne aspekty zakupów nas – konsumentów – szczególnie wyczulił. Co się konkretnie zmieniło?

1. E-commerce wrzucił szósty bieg

Już na początku kwarantanny, czyli pod koniec marca, 38% internautów zadeklarowało, że najpotrzebniejsze rzeczy, w tym zapasy produktów spożywczych, leków i środków czystości, zakupili w internecie. Ta liczba była dość sporym zaskoczeniem, tym bardziej że właśnie przywołana kategoria (zakupy codzienne) zwykle pozostawała w tyle za innymi, jeśli chodzi o digitalizację. Tymczasem okazało się, że zmuszeni do zmiany nawyków zakupowych Polacy są w stanie przystosować się do nowej sytuacji bardzo szybko – planować zakupy, zamawiać z dużym wyprzedzeniem i zrezygnować z wybierania owoców, warzyw i mięsa w realu. Dodatkowo pod koniec maja aż 72% internautów potwierdziło, że robi zakupy online. To wzrost o 15% w stosunku do maja 2019 r., 
czyli trzykrotnie szybszy niż jeszcze rok wcześniej (2019/2018). Co więcej, częstość kupowani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy