Pierwsze kroki do zbudowania wartościowego bloga firmowego

Temat numeru

W czasach, gdy content marketing stał się jednym z najważniejszych środków do komunikacji z odbiorcą, budowania pozycji marki i zainteresowania jej ofertą, blog firmowy to jeden z najskuteczniejszych kanałów dotarcia. Ilość zastosowań przekracza ramy krótkiego tekstu, dlatego skupimy się na kilku podstawowych kwestiach, które pomogą Ci blogować z korzyściami dla marki.

Statystyki amerykańskie dają do myślenia – wg badań wykorzystanie bloga firmowego w działaniach marketingowych powoduje wzrost liczby leadów o 67% w stosunku do marek, które nie uwzględniają blogowania w swojej strategii. Co więcej, aż 45% marketerów w Stanach Zjednoczonych uważa prowadzenie bloga za najistotniejszy punkt swojej strategii contentowej. W czasach gdy 80% z nas lekceważy tradycyjne formy reklamowe, blog wydaje się najlepszym lekarstwem na ślepotę banerową. W tekście znajdziesz inne przekonujące statystyki, które potwierdzą, że blog to dobra inwestycja. Od czego zacząć?

POLECAMY

Hosting i domena

Początki są dosyć proste – zaczynamy od opłacenia hostingu i wykupienia domeny. Darmowe hostingi mają właściwie jedną zaletę – są darmowe. Mają też limity transferu danych, dlatego po konsultacji z osobą, która ma docelowo odpowiadać za działanie naszej strony, warto jednak wybrać jeden z serwerów, za który zapłacimy do 300 zł rocznie. Możemy również posłużyć się jedną z popularnych platform, takich jak Wordpress. W obu przypadkach niezbędne będzie dodatkowe wykupienie domeny – sprawdź, czy łatwo zapamiętywalny adres dla Twojego bloga nie jest już zajęty i wybierz domenę – taka inwestycja może ko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy