Co to są czynniki behawioralne i dlaczego są ważne?
Załóżmy, że użytkownik wpisuje do wyszukiwarki Google słowo „organy”. W czasie ok. 0,47 sekundy na stronie wyników wyszukiwania pojawia się lista linków prowadzących do poszczególnych witryn.
POLECAMY
Taka strona określana jest skrótem SERP od pierwszych liter jej nazwy w języku angielskim (Search Engine Result Page).
Załóżmy, że nasz użytkownik, podobnie jak znakomita większość użytkowników wyszukiwarki Google, zainteresował się pierwszym wynikiem wyszukiwania.
Jeśli kliknie w odnośnik prowadzący do strony, będzie to pierwszy czynnik behawioralny, który będziemy omawiać w tym artykule.
Oczywiście jeśli użytkownik nie zainteresuje się żadnym linkiem wyświetlonym w SERP, to takie zachowanie również będzie zakwalifikowane jako czynnik behawioralny.
Kolejnymi czynnikami behawioralnymi będą kolejne sygnały płynące od użytkownika po pierwszym kliknięciu w odnośnik znajdujący się w SERP.
Zastanówmy się teraz, jakie użytkownik ma możliwości zachowania po otrzymaniu określonej strony z wynikami wyszukiwania.
Użytkownik może:
- Wrócić do wyników i wpisać do wyszukiwarki inną frazę, np.: „organy człowieka”.
- Nie kliknąć w żaden odnośnik prowadzący do strony, tylko kliknąć w link podpowiedzi znajdujący się na samym dole strony z wynikami wyszukiwania.
- Kliknąć w jeden odnośnik lub otworzyć kilka stron na raz – w nowych kartach lub oknach przeglądarki.
- Po kliknięciu w odnośnik pozostać na stronie i nie wrócić do wyników wyszukiwania.
- Po otwarciu kilku s...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!