Performance marketing w roku 2024 – co musisz wiedzieć?

Temat numeru

Afera Cambridge Analytica, w wyniku której Donald Trump został prezydentem Stanów Zjednoczonych, zaowocowała znacznie większym pochyleniem się nad kwestiami prywatności i spowodowała, że zaczęto patrzeć na ręce Big Techom pokroju Google oraz Facebooka. Dyskusja o kwestiach etycznych wykorzystania danych przez molochy z Doliny Krzemowej trwa do dziś i wciąż pojawiają się jej nowe reperkusje w coraz to większej liczbie.

Niemal sześć lat temu na jednym z przesłuchań przed Kongresem USA, Mark Zuckerberg zapytany przez senatora Orrina Hatcha o to, jak zapewnia stabilność finansową Facebookowi, skoro jest on darmowy dla wszystkich, odpowiedział legendarne: Senator, we run ads! I rzeczywiście – reklamy generują ponad 95% całkowitych przychodów Mety, stawiając ją w roli jednego z globalnych monopolistów w tym segmencie. Podobny sukces nie byłby jednak możliwy, gdyby nie masowe wykorzystanie danych, których użytkownicy dostarczają Mecie swoimi aktywnościami w sieci. Mniej więcej od 2015 r. temat ten budzi olbrzymie etyczne wątpliwości, a ich konsekwencje reklamodawcy odczuwają na własnej skórze. 
Z końcem ubiegłego roku gruchnęła wieść, że Meta nie będzie mogła już emitować spersonalizowanych reklam w Europie. Zupełnie szczerze – ciężko sobie wyobrazić, by tak się rzeczywiście stało. Jednak w świetle ostatnich doniesień warto zapoznać się z nadchodzącymi zmianami dotyczącymi reklamowania nie tylko w Mecie, ale ogólnie w sieci. I to nie tylko z powodu konsekwencji, które mogą dotknąć niebawem firmę Zuckerberga. Po prostu – na przestrzeni ostatnich kilku lat digital zmienił się nie do poznania i chcąc osiągnąć sukces w swojej branży, trzeba budować lejki marketingowe bazujące na wielu kanałach ruchu w ramac...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy