Partner wydania - Płatności online a konwersja, czyli historia o uratowanym koszyku

E-commerce

Wyobraź sobie, że zbliżają się urodziny bliskiej Ci osoby. Szukasz produktu, przeglądasz oferty i znajdujesz go w końcu w dwóch sklepach. Porównujesz ceny, wybierasz jeden z nich, klikasz „kup” i dochodzisz do koszyka. Chcesz zapłacić, ale… nie ma Twojego banku. Irytujesz się i opuszczasz sklep, przecież żyjesz w XXI wieku i nie będziesz przepisywał danych!

Porzucone koszyki

Ta krótka historyjka to tylko przykładowy powód opuszczenia sklepu. Założę się jednak, że sam miałeś, Marketerze, takie doświadczenia. Skąd wiem?

POLECAMY

Niestety niechlubna statystyka mówi aż o 69% porzuceń1 koszyków według Baymard Institute. Powodów jest wiele, ja jednak chciałbym skupić się dziś na tym finalnym – płatności. W marketingu chcemy automatyzować, konwertować, przyprowadzać ruch na stronę i finalnie sprzedawać, ale bardzo często zapominamy o tym najważniejszym etapie, czyli faktycznym domknięciu. Zaczynajmy zatem! 

E-handel

O tym, że rynek e-commerce to przyszłość, nie trzeba chyba nikogo przekonywać – dane mówią same za siebie. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-commerce Polska”2 w 2017 r. 
aż 54% polskich internautów kupowało online, a rynek ten nadal się rozwija. Rozwój rynku to duża szansa, ale i coraz bardziej świadomi klienci. Dziś liczba czynników, które ograniczają lub polepszają konwersję, rośnie analogicznie do zwiększającej się wielkości rynku. Zgodnie z raportem BI Intelligence porzucenia koszyków następują: 46,1% – w fazie płatności, 37,4% – na etapie zakupu, 35,7% – gdy klient zobaczy koszt wysyłki, 20% – w fazie uzupełniania danych3. Twarde liczby m...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy