Osiem sposobów na promocję i dystrybucję contentu – jak docierać do odbiorcy?

Temat numeru

Content marketing to z definicji połączenie treści i promocji. Właśnie dlatego sam content, nawet wybitny, kreatywny i dopieszczony, nie jest w stanie zagwarantować marce sukcesu. Jak w kuchni każde dobre danie wymaga odpowiedniego serwowania, tak treść potrzebuje właściwej dystrybucji. Dopiero gdy podasz odbiorcy talerz z idealnie skomponowaną treściową potrawą, możesz ocenić, czy spełnia ona jego oczekiwania, a w efekcie czy zrealizuje Twój cel marketingowy.

Komu zaserwujesz swój content?

Zanim przejdziesz do sposobów na dystrybucję i promocję contentu, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie: do jakich osób chcesz dotrzeć z treścią? Posłużmy się znów metaforą restauracji – goście lokalu serwującego kuchnię fusion znacząco różnią się od stałych bywalców budki z kebabem. Spędzają czas w innych miejscach, mają inne zwyczaje, sposób komunikacji i potrzeby. Twoim zadaniem jest poznanie ich, wejście w ich skórę. Zacznij od przeglądu internetu: blogów, serwisów, grup związanych z tematem, który chcesz przekazać. Zobacz, gdzie Twój potencjalny odbiorca jest aktywny i jakimi treściami chętnie się dzieli. Ta wiedza pozwoli Ci podjąć kolejne kroki, takie jak wybór własnych kanałów dystrybucji, odpowiednich serwisów zewnętrznych, influencerów, a nawet kompilacja lub zmiana stworzonych treści. Ale o tym za chwilę.

POLECAMY

Przystawka, danie główne i deser dystrybucji

Jak zauważyłeś, tytuł tego artykułu sugeruje, że poznasz 8 sposobów na dystrybucję i promocję contentu. Wszystkie te metody można sklasyfikować w trzech grupach. Pierwsza – nazwijmy ją „przystawką” – to wykorzystanie płatnych kanałów (paid media). Zaliczamy do niej płatną reklamę w mediach społecznościowych, publikacje sponsorowane u wydawców i influencerów, zewnętrzn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy