Obraz czy tekst? Animacja czy wideo? Jak dowozić cele sprzedażowe dzięki contentowi na www

Temat numeru Strona www, która sprzedaje

Podobno „content isn’t King, it’s the Kingdom”. Skoro tak, to warto zadbać, aby do naszego królestwa chcieli zawitać ci, na których nam zależy. Jak to zrobić? Tworząc skuteczny content, który z powodzeniem może zostać wykorzystany w służbie sprzedaży.

Jeden z dużych banków stworzył serwis poświęcony edukacji finansowej. Publikowane w nim materiały poświęcone są m.in. zarządzaniu budżetem domowym i firmowym. Mają charakter informacyjno-poradnikowy i dotyczą oszczędzania, inwestowania, bezpieczeństwa czy pozyskiwania nowych środków na rozwój. Treści mają przede wszystkim postać artykułów, które uzupełniają zdjęcia, filmy oraz grafiki. W tle znajdują się usługi i produkty banku (z linkami), o których wspomina się w kontekście nurtujących czytelników problemów czy sytuacji, z jakimi spotykają się co dzień. Materiały wspierane są działaniami SEO obejmującymi m.in. analizę konkurencji, propozycje tematów oraz zestawy fraz kluczowych do wykorzystania. 

POLECAMY

Efektem tak prowadzonych działań content marketingowych jest chociażby uzyskanie na zapytanie „emerytura 2020” zadane w Google wyższej pozycji serwisu od tej, którą ma strona Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W TOP3 pożądanych fraz związanych z ofertą banku portal ma obecnie ok. 1600 pozycji. 

Podobnym tropem poszedł znany producent samochodów, powołując do życia miejsce sprzedaży różniące się od tradycyjnego salonu dealerskiego. Poświęcony mu portal wypełniony został filmowym i tekstowym contentem, przy czym nie są to artykuły, ale copy na stronie....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy