Do tej pory zmiany interfejsu AdWords oznaczały de facto jedynie lifting starej wersji. Obecnie zdarza się, że użytkownikom ukazuje się podczas inicjacji systemu poprzednia skórka, która straszy niczym stary tynk pod warstwą świeżej farby. W niedalekiej przyszłości czeka nas jednak diametralna przemiana interfejsu, który wreszcie będzie wyglądać na miarę obecnych czasów.
Rola przeglądu
Obecnie każde konto AdWords zawiera ekran zwany Stroną Główną. Można się w nim zapoznać z ogólnymi wynikami całego konta, zobaczyć raporty dotyczące największych zmian, wykres skuteczności, najważniejsze słowa i kampanie. Widok ten często pomijają specjaliści AdWords, ponieważ jest nieczytelny, pomija wiele istotnych kwestii i tak naprawdę nie wnosi nic, czego nie można by zobaczyć w ogólnym widoku kampanii. Inaczej wygląda to w nowym interfejsie AdWords, gdzie ekran strony głównej, nazwany
POLECAMY
Przeglądem, będzie stanowił użyteczne źródło analizy skuteczności różnych aspektów konta. Poszczególne części raportu przeglądu zawierają informację na temat ogólnych wyników konta w czasie (wykres), najlepszych kampanii, metryk dla poszczególnych typów urządzeń, metryk dla dni tygodnia i godziny. Poniżej omówię najważniejsze elementy Przeglądu.
Czytelność wykresów
Już na pierwszy rzut oka nowy interfejs AdWords zaskakuje nas czytelnością prezentacji danych. Wykres w menu Przegląd może wyświetlać nawet 4 wielkości. Dzięki zastosowaniu wyraźnych kolorów, podobnie jak w Google Trends, wykres pozostaje czytelny nawet podczas prezentacji wszystkich wielkości. Co więcej, nawet gdy uruchomimy tryb porównania danych (np. z poprzednim okresem), czyli podczas wyświetlania aż 8 wielkości, wykres nadal daje się odczytać! To wielka zaleta nowego interfejsu, który może stanowić doskonałą podstawę do prezentacji danych dla klienta.
Także wykresy na poziomie kampanii i grup reklam są obecnie zdecydowanie bardziej czytelne. Co istotne, można je rozszerzać do rozmiaru całego ekranu, a same proporcje siatki wykresu dają lepsze wyobrażenie na temat prezentowanych wielkości.
Rysunek 1. Obecny, webowy interfejs Google AdWords
To, co najważniejsze
Przegląd skuteczności kampanii zawiera tylko trzy metryki, dzięki czemu osoba przeprowadzająca analizę może się skupić na najważniejszych czynnikach. Przytłaczająca liczba danych, którą znamy z obecnego interfejsu, a które są często niezrozumiałe dla początkującego adepta Google AdWords, raczej zniechęca do analizowania danych i może wprowadzać w błąd. Proste porównanie trzech metryk pozwala ogólnie stwierdzić, czy trend dotyczący rozwoju kampanii jest pozytywny, która kampania działa najlepiej, a którym należy się przyjrzeć, aby znaleźć elementy do poprawy.
Rysunek 2. Docelowa (testowa) wersja webowego interfejsu Google AdWords'
Rysunek 3. Uproszczony raport efektywności kampanii
Szósty rok mobile
Powszechnie wiadomo, że od sześciu lat mamy rok mobile. Nic dziwnego, że w kolejnym roku mobile poprawia się w AdWords możliwość analizowania ogólnych danych dotyczących skuteczności poszczególnych typów urządzeń. Podobnie jak w przypadku analizy najlepszych kampanii, także ten wykres pozwala porównać trzy metryki. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić, który kanał ma najwięcej wyświetleń, kliknięć, jaki udział w generowaniu konwersji i porównać wyniki – wieszcząc nadejście roku mobile albo wciąż czekając na mobilną rewolucję we własnym biznesie.
Warto zwrócić uwagę na wyświetlanie wykresu skuteczności urządzeń w trybie porównania dat. Porównanie jest czytelne, a sugestywnie przedstawienie danych pozwala określić trend dotyczący skuteczności poszczególnych klas urządzeń.
Rysunek 4. Raport efektywności kampanii per urządzenia
Rysunek 5. Raport efektywności kampanii w ujęciu godzinowym/dniowym
Które godziny są najlepsze?
Z jednej strony niezwykle cenne są informacje na temat skuteczności kampanii w poszczególne dni tygodnia oraz z uwzględnieniem podziału godzinowego, z drugiej jednak do tej pory byliśmy zmuszeni taki raport generować samemu w Excelu. Nareszcie jednak będzie on dostępny w AdWords. Dzięki niemu będziemy mogli określić kluczowe pory dnia oraz dni tygodnia, korzystając z czytelnej formy wykresu.
Gdy już przeanalizujemy ogólne wyniki konta, przejście w dalsze zakamarki nowego interfejsu AdWords odsłania przed nami kolejne zmiany i udogodnienia.
Wygoda preze
...Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!