Nowe życie starego contentu – 3 porady dotyczące odświeżania dawnych treści

Content marketing

Jako marketer i copywriter tworzysz w swojej codziennej pracy niezwykle dużo zróżnicowanych treści – od contentu znajdującego się na stronie internetowej, poprzez materiały wysyłane klientom, do coraz popularniejszych wpisów edukacyjnych na firmowych blogach. Niestety, niezależnie od tego, jak dokładnie je przygotowujesz, ile ciekawych materiałów znajdziesz i ile dodasz do nich linków, po pewnym czasie teksty ulegają dezaktualizacji.

Jak możesz rozwiązać ten problem (i czy wszystkie sposoby są warte wypróbowania)?

  1. Pogodzenie się z losem i… niepodejmowanie dalszych działań – strategia „na strusia” i chowanie głowy w piasek nie rozwiąże Twojego problemu nieaktualnej treści, chyba że przygotowany przez Ciebie tekst to wiecznie zielony (evergreen) jednorożec na contentowej łące postów.
  2. Redirect 301 (stały) – czyli przeniesienie z jednego adresu URL na inny. Jest to rozwiązanie posiadające sporo plusów: powiązując post ze swoją domeną, zwiększasz jej autorytet, mając tym samym wpływ na lepsze wyniki wyszukiwania. Co więcej, nie irytujesz czytelników – znajdują oni treści, których szukają, tylko w nieco innym miejscu.
  3. Usunięcie treści (404) – najprostsze wyjście z sytuacji, niestety… poniekąd awaryjne. Zachowanie „na leniwca” irytuje nie tylko czytelników, którzy chcieliby powrócić do raz docenionego contentu, ale też ma negatywny wpływ na SEO.
  4. Zaktualizowanie przeterminowanej treści – najlepsza taktyka, pozwalająca nie tylko na zachowanie stworzonego wcześniej materiału, ale też na sprawienie, że będzie on performować jeszcze lepiej i przyniesie nowe, wymiernie wyniki. Co ciekawe, wedle badań przeprowadzonych przez Orbit Media Studios, tylko 38% osób prowadzących blogi branżowe decyduje się na przyjęcie tej strategii; jednak osiągane przez nich wyniki mówią same za siebie.
     

Dlaczego aktualizowanie starych treści jest ważne?

Niestety, ni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy