Jak możesz rozwiązać ten problem (i czy wszystkie sposoby są warte wypróbowania)?
- Pogodzenie się z losem i… niepodejmowanie dalszych działań – strategia „na strusia” i chowanie głowy w piasek nie rozwiąże Twojego problemu nieaktualnej treści, chyba że przygotowany przez Ciebie tekst to wiecznie zielony (evergreen) jednorożec na contentowej łące postów.
- Redirect 301 (stały) – czyli przeniesienie z jednego adresu URL na inny. Jest to rozwiązanie posiadające sporo plusów: powiązując post ze swoją domeną, zwiększasz jej autorytet, mając tym samym wpływ na lepsze wyniki wyszukiwania. Co więcej, nie irytujesz czytelników – znajdują oni treści, których szukają, tylko w nieco innym miejscu.
- Usunięcie treści (404) – najprostsze wyjście z sytuacji, niestety… poniekąd awaryjne. Zachowanie „na leniwca” irytuje nie tylko czytelników, którzy chcieliby powrócić do raz docenionego contentu, ale też ma negatywny wpływ na SEO.
- Zaktualizowanie przeterminowanej treści – najlepsza taktyka, pozwalająca nie tylko na zachowanie stworzonego wcześniej materiału, ale też na sprawienie, że będzie on performować jeszcze lepiej i przyniesie nowe, wymiernie wyniki. Co ciekawe, wedle badań przeprowadzonych przez Orbit Media Studios, tylko 38% osób prowadzących blogi branżowe decyduje się na przyjęcie tej strategii; jednak osiągane przez nich wyniki mówią same za siebie.
Dlaczego aktualizowanie starych treści jest ważne?
Niestety, ni...
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!