Dołącz do czytelników
Brak wyników

Marketing i sprzedaż

4 kwietnia 2019

NR 44 (Luty 2019)

Jak wybrać dobrą agencję marketingową?

410

Współpraca agencji agencji reklamowych z biznesem doczekała się już legendarnej niesławy. Podejście jednej strony najczęściej budzi frustrację drugiej. Jak tego uniknąć, jak sprawdzić, czy dana agencja będzie dobrym partnerem i jak zaplanować współpracę krok po kroku, żeby inwestycja się zwróciła?

Przygotowanie Twojej firmy do pracy z agencją

Jeśli to pierwsza współpraca Twojej firmy z agencją reklamową – warto się do niej rzetelnie przygotować. Najprawdopodobniej zespół marketingu (lub zespół, który ma przejąć obowiązki związane ze współpracą z zewnętrznym partnerem) nie wie, jak wygląda proces krok po kroku, jaki stopień zaangażowania pracowników firmy będzie potrzebny.

POLECAMY

Przygotowanie agencji do pracy z Twoją firmą

Jeśli szukasz agencji – zwróć uwagę na to, w jaki sposób Twój przyszły partner ma zamiar przygotować się do świadczenia Ci usług. Nawet najlepsza i najbardziej doświadczona kadra agencji rozpoczynając pracę z nowym klientem, musi się wdrożyć. Wchodząc w nowe środowisko pracy, nową sytuację biznesową, nowy układ osobowy, zasoby obu firm – musi dostosować styl pracy oraz przyjęty proces. 
 

Na początkowym etapie współpracy należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:

  • jakie osoby po stronie agencji będą pracowały na stałe przy projekcie (jeśli to możliwe, zadbać o zakontraktowanie ich godzin)?
  • jakie osoby po stronie Twojego biznesu powinny koordynować współpracę?
  • jakich informacji będzie potrzebowała agencja, żeby rozpocząć pracę ?
  • czy agencja pyta o kwestie biznesowe i operacyjne Twojej firmy? (jeśli nie, to poważny znak ostrzegawczy – jeśli Twoja organizacja i jej pracownicy dopiero przecierają szlaki w marketingu, agencja, która nie potrafi ocenić Waszych możliwości operacyjnych może zaproponować Wam rozwiązanie zupełnie oderwane od rzeczywistości)?
  • w jaki sposób agencja konsultuje kolejne kroki w projekcie – kto jest osobą kontaktową?
  • kto będzie leadem we współpracy po stronie agencji, a kto po stronie Twojego biznesu?
  • komu przyznać ostateczną decyzyjność w poszczególnych obszarach projektu ?


Jeśli agencja nie potrafi odpowiedzieć na te pytania – powinna zapalić Ci się czerwona lampka:

  1. W jaki sposób agencja będzie się przygotowywała do pracy z Twoją firmą?
  2. Czy Twój przyszły partner uwzględnił czas niezbędny na zrozumienie Twojego produktu?
  3. Czy agencja uwzględniła czas, aby zrozumieć procesu wewnętrzne Twojej firmy? W szczególności działu marketingu, sprzedaży, dystrybucji oraz relacji poszczególnych działów z zarządem?
  4. Czy agencja dokłada wszelkich starań, aby proponowana strategia marketingowa, komunikacyjna wspierała cele biznesowe Twojej firmy? Potrafi to uzasadnić?
  5. Czy agencja pracując nad strategią marketingową Twojej firmy zakłada wspólną pracę warsztatową z przedstawicielami kluczowych działów? Żaden dokument strategiczny nie jest użyteczny, jeśli powstaje w odosobnieniu i jest produktem w całości wykonanym przez agencj...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy