Dołącz do czytelników
Brak wyników

Marketing i sprzedaż

4 kwietnia 2019

NR 44 (Luty 2019)

Jak wybrać dobrą agencję marketingową?

0 167

Współpraca agencji agencji reklamowych z biznesem doczekała się już legendarnej niesławy. Podejście jednej strony najczęściej budzi frustrację drugiej. Jak tego uniknąć, jak sprawdzić, czy dana agencja będzie dobrym partnerem i jak zaplanować współpracę krok po kroku, żeby inwestycja się zwróciła?

Przygotowanie Twojej firmy do pracy z agencją

Jeśli to pierwsza współpraca Twojej firmy z agencją reklamową – warto się do niej rzetelnie przygotować. Najprawdopodobniej zespół marketingu (lub zespół, który ma przejąć obowiązki związane ze współpracą z zewnętrznym partnerem) nie wie, jak wygląda proces krok po kroku, jaki stopień zaangażowania pracowników firmy będzie potrzebny.

Przygotowanie agencji do pracy z Twoją firmą

Jeśli szukasz agencji – zwróć uwagę na to, w jaki sposób Twój przyszły partner ma zamiar przygotować się do świadczenia Ci usług. Nawet najlepsza i najbardziej doświadczona kadra agencji rozpoczynając pracę z nowym klientem, musi się wdrożyć. Wchodząc w nowe środowisko pracy, nową sytuację biznesową, nowy układ osobowy, zasoby obu firm – musi dostosować styl pracy oraz przyjęty proces. 
 

Na początkowym etapie współpracy należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:

  • jakie osoby po stronie agencji będą pracowały na stałe przy projekcie (jeśli to możliwe, zadbać o zakontraktowanie ich godzin)?
  • jakie osoby po stronie Twojego biznesu powinny koordynować współpracę?
  • jakich informacji będzie potrzebowała agencja, żeby rozpocząć pracę ?
  • czy agencja pyta o kwestie biznesowe i operacyjne Twojej firmy? (jeśli nie, to poważny znak ostrzegawczy – jeśli Twoja organizacja i jej pracownicy dopiero przecierają szlaki w marketingu, agencja, która nie potrafi ocenić Waszych możliwości operacyjnych może zaproponować Wam rozwiązanie zupełnie oderwane od rzeczywistości)?
  • w jaki sposób agencja konsultuje kolejne kroki w projekcie – kto jest osobą kontaktową?
  • kto będzie leadem we współpracy po stronie agencji, a kto po stronie Twojego biznesu?
  • komu przyznać ostateczną decyzyjność w poszczególnych obszarach projektu ?


Jeśli agencja nie potrafi odpowiedzieć na te pytania – powinna zapalić Ci się czerwona lampka:

  1. W jaki sposób agencja będzie się przygotowywała do pracy z Twoją firmą?
  2. Czy Twój przyszły partner uwzględnił czas niezbędny na zrozumienie Twojego produktu?
  3. Czy agencja uwzględniła czas, aby zrozumieć procesu wewnętrzne Twojej firmy? W szczególności działu marketingu, sprzedaży, dystrybucji oraz relacji poszczególnych działów z zarządem?
  4. Czy agencja dokłada wszelkich starań, aby proponowana strategi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy