Narzędzia semowca – jak identyfikować keywords, monitorować widoczność i weryfikować jakość linków przychodzących?

Temat numeru

Myli się ten, kto sądzi, że prowadzenie kampanii Google Ads ogranicza się tylko i wyłącznie do jednego narzędzia. W praktyce, rozpoczynając od przygotowania działań, na ich analizie kończąc, istnieje szereg aplikacji, których zadaniem jest ułatwienie nam osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Część z nich zapewne znasz, a  część – mam nadzieję – pomoże Ci w efektywniejszym wykorzystaniu możliwości ekosystemu Google.

Korzystanie z zewnętrznych aplikacji nie jest konieczne. Możesz albo opierać się na własnej wiedzy, albo zlecać część zadań specjalistom. Możesz również skupić się na podstawowej analityce, lejki sprzedażowe i optymalizację konwersji pozostawiając większym od siebie. W dłuższej perspektywie dojdziesz jednak do momentu, w którym osiągane rezultaty przestaną być satysfakcjonujące, zaczniesz więc poszukiwać nowej drogi, innej strategii prowadzącej do wypracowania celu. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą zewnętrzne aplikacje.

POLECAMY

1. Google Analytics

Długo zastanawiałem się, czy rozpoczynać od narzędzia, które teoretycznie powinien znać każdy przedsiębiorca. Opisywanie oczywistości mijałoby się z celem, gdyby nie fakt, że wdrożenie Google Analytics a jego efektywne wykorzystanie to dwie różne historie. Wychodzę z założenia, że kampania Google Ads to dopiero początek drogi potencjalnego klienta do zakupu, swoisty znak informacyjny, stwierdzający dobitnie, że to właśnie u nas odbiorca znajdzie poszukiwany produkt bądź usługę. To, co dzieje się później, a także to, jakie kroki podejmie nasz klient, ma jednak istotny wpływ na dalszą optymalizację. Nie mamy tutaj miejsca i czasu, aby opisywać wszystkie możliwości, pozwól jednak, że wskażę Ci pewien kierunek. 

Prowadząc działania reklamowe w sektorze e-commerce, przedsiębiorca bardzo często korzysta z wielu dostępnych kanałów marketingowych, takich...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy