Narzędzia do tworzenia lejka sprzedażowego online

Marketing i sprzedaż

Tyle się mówi o tym, że trzeba posiadać lejek sprzedażowy, ale kiedy przychodzi co do czego, to nie do końca wiadomo, jak się za to zabrać. Oto poradnik pokazujący, jakimi narzędziami tworzyć lejek, jak go automatyzować i jak mierzyć.

Analiza

Aby przygotować dobry lejek sprzedażowy, potrzebujesz przede wszystkim danych. Możesz je pozbierać z oczywistych źródeł, takich jak Google Analytics + UTM z Twojej strony internetowej, statystyki Twoich kanałów komunikacji (np. Facebook Insights) czy statystyki Twoich narzędzi do newslettera lub kont reklamowych.
Może nas wesprzeć również Facebook Analytics, który sam przygotuje lejek z kanałów Facebooka (fanpage, Instagram, aplikacje oraz dane z piksela).
 

POLECAMY

Rys. 1. Jeśli potrzebujemy danych, możemy znaleźć je również w Facebook Audience Insights


Jak wygląda lejek sprzedażowy?

Twój lejek sprzedażowy będzie potrzebował 4 poziomów:
 

Rys. 2. Schemat lejka sprzedażowego


A – budowanie zasięgu to ten moment, w którym informujesz ludzi o swoim istnieniu i o tym, czym się zajmujesz; tutaj przydają się reklamy, Twoja strona internetowa oraz social media,
B – to tutaj segmentujesz klientów, określasz ich zainteresowania, odróżniasz się od konkurencji i przedstawiasz swoją ofertę; możesz wykorzystywać reklamy, landing pages, bloga i social media, a także webinary,
C – wpływasz na odbiorców swoimi działaniami, aby podjęli decyzję zakupową; tutaj przydadzą się reklamy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy