Mobile proximity marketing i skuteczne połączenie światów offline i online. Case study – audiobooki od bp

Case study

Dane o użytkownikach smartfonów pozwalają poznać rzeczywiste, a nie dekla- rowane zachowania konsumentów. Dzięki nim możliwe było stworzenie nietypowej grupy docelowej – nielojalnych użytkowników stacji paliw. bp, kierując swój komunikat do tej grupy, było w stanie skutecznie zachęcić jej przedstawicieli do skorzystania z promocji – darmowych audiobooków za każde 25 litrów zatankowanego paliwa.

Tło/idea/insight

Rynek stacji paliw jest bardzo konkurencyjny. Liderem branży jest spółka państwowa Orlen z 1700 lokalizacjami, bp zajmuje drugą pozycję z ponad 560 stacjami, następne są Lotos, Shell (lider pod względem percepcji paliw wysokiej jakości) i Circle K. 
Orlen oraz Lotos to niekwestionowani liderzy wydatków reklamowych z największymi budżetami na ATL i BTL. Marki te podkreślają w komunikacji polskie korzenie. Budują świadomość i wiarygodność brandu poprzez sponsoring wydarzeń kulturalnych i sportowych. bp, dysponując znacznie mniejszymi budżetami reklamowymi (Kantar Media, 2019: Orlen – 98,4 mln zł, 
Lotos – 30,7 mln zł, Circle K – 19,4 mln zł, bp – 16,1 mln zł), chcąc skutecznie rywalizować z liderami rynku, stale musi szukać rozwiązań niestandardowych. To bardzo istotne, ponieważ ceny paliw na stacjach utrzymują się na podobnym poziomie, a w miastach w bezpośrednim sąsiedztwie zawsze znajdzie się kilka konkurencyjnych punktów do wyboru. Właśni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy