Mobile-friendly content, czyli jak pisać pod kątem stron mobilnych?

Temat numeru

Media społecznościowe i cyfrowe, a szczególnie te w wersji mobilnej, zdominowały naszą codzienność. W internecie nawiązujemy nowe znajomości, robimy zakupy i pracujemy. Telefony już dawno przestały służyć wyłącznie do rozmów i przesyłania wiadomości SMS, a około 6-calowe ekrany smartfonów coraz częściej zastępują stacjonarne komputery czy laptopy.

Ze względu na swój poręczny rozmiar i to, że są – dosłownie – w zasięgu ręki, stanowią one niezbędnik zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. W jaki sposób wykorzystać potencjał mobile? Co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż przy pomocy m-copywritingu?

POLECAMY

Copywriting a m- i web-writting

Copywriting, a szczególnie jego odmiana związana z SEO, szybko zdobywa popularność, zwłaszcza w branży e-commerce. Pisanie pod roboty wyszukiwarek pozwala na zwiększenie widoczności strony w sieci poprzez dobranie słów kluczowych i fraz, które potencjalni odbiorcy wpisują w Google. Copywriting, czyli tworzenie treści, może też występować w wersji tradycyjnej, np. przy kreowaniu contentu do ulotek reklamowych, katalogów, czasopism czy reklam.
Web-writing odnosi się natomiast do kreacji przeznaczonych na strony internetowe i określa zbiór zasad oraz wskazówek dotyczących tego, co zrobić, żeby treści te były przystępne dla czytelnika. Coraz częściej web-writing jest jednak wyprzedzany przez m-writing, czyli tworzenie zasobów dopasowanych do stron mobilnych. Taki mobile content współgra z mniejszymi ekranami telefonów i potrzebami osób wybierających surfowanie po internecie na smartfonie1.

Content przyjazny dla stron mobilnych

M-content to treści dostosowane do urządzeń mobilnych. Cechują się one dużą przejrzystością tekstu, zapewnioną przez formatowanie i odpowiednią budowę akapitów. Sama treść musi natomiast w pełni zaspokajać ciekawość odbiorcy oraz odpowiadać na jego pytania. Właśnie dlatego podczas tworzenia artykułów czy opisów, które czytane będą na mniejszych ekranach, należy pamiętać o kilku zasadach. 
 

Rys. 1. Mobile-friendly content w pigułce. Źródło: conture.pl


Powyższa infografika wskazuje, na co warto zwróc...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy