Ze względu na swój poręczny rozmiar i to, że są – dosłownie – w zasięgu ręki, stanowią one niezbędnik zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. W jaki sposób wykorzystać potencjał mobile? Co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż przy pomocy m-copywritingu?
POLECAMY
Copywriting a m- i web-writting
Copywriting, a szczególnie jego odmiana związana z SEO, szybko zdobywa popularność, zwłaszcza w branży e-commerce. Pisanie pod roboty wyszukiwarek pozwala na zwiększenie widoczności strony w sieci poprzez dobranie słów kluczowych i fraz, które potencjalni odbiorcy wpisują w Google. Copywriting, czyli tworzenie treści, może też występować w wersji tradycyjnej, np. przy kreowaniu contentu do ulotek reklamowych, katalogów, czasopism czy reklam.
Web-writing odnosi się natomiast do kreacji przeznaczonych na strony internetowe i określa zbiór zasad oraz wskazówek dotyczących tego, co zrobić, żeby treści te były przystępne dla czytelnika. Coraz częściej web-writing jest jednak wyprzedzany przez m-writing, czyli tworzenie zasobów dopasowanych do stron mobilnych. Taki mobile content współgra z mniejszymi ekranami telefonów i potrzebami osób wybierających surfowanie po internecie na smartfonie1.
Content przyjazny dla stron mobilnych
M-content to treści dostosowane do urządzeń mobilnych. Cechują się one dużą przejrzystością tekstu, zapewnioną przez formatowanie i odpowiednią budowę akapitów. Sama treść musi natomiast w pełni zaspokajać ciekawość odbiorcy oraz odpowiadać na jego pytania. Właśnie dlatego podczas tworzenia artykułów czy opisów, które czytane będą na mniejszych ekranach, należy pamiętać o kilku zasadach.
Powyższa infografika wskazuje, na co warto zwró...