Live streaming shopping – czym jest i jak wykorzystać ten trend w praktyce digital marketera

Temat numeru

Tradycyjna forma zakupów oferuje zdecydowanie o wiele bardziej spersonalizowane doświadczenia kupującym niż e-commerce – możliwość zadawania pytań, testowania czy mierzenia produktu, obejrzenia go w zasadzie od każdej strony. Dodatkowo, w zasadzie cały czas zapewniona jest pomoc ze strony ekspedientów. Zakupy internetowe to z kolei większa dostępność produktów, możliwość dokonania transakcji w zasadzie o każdej porze i przede wszystkim brak potrzeby opuszczania domu. Tutaj pojawia się livestream shopping, czyli forma zakupów, która łączy cechy tradycyjnych i internetowych zakupów.

 

POLECAMY

Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Konres Online Marketing!

Zakupy live streaming – co to takiego?

Live streaming shopping to zakupy, których dokonuje się przez internet w czasie rzeczywistym. Sprzedający używają w tym celu tzw. live’ów sprzedażowych, czyli wideorelacji na żywo, a widzowie stają się klientami i dokonują zakupu np. za pomocą komentarzy pod filmem.
Podczas takiego live’a sprzedażowego kupujący mogą zadawać sprzedającym pytania odnośnie do produktów, poprosić o pokazanie produktu np. w innym świetle lub z innej strony. Zatem zakupy wyglądają prawie tak samo, jak te w sklepie stacjonarnym. Tę formę handlu można porównać do znanych i popularnych jeszcze kilkanaście lat temu telezakupów Mango. Proces działania był bardzo podobny, sprzedający wizualnie przedstawiał i testował produkt, niekiedy wręcz namawiając do jego zakupu i przekonując o jego wyższości nad innymi.
Główną różnicą między live streaming shopping i telezakupami jest to, że w przypadku telezakupów oferta nie była prezentowana na żywo, a widz oglądał zazwyczaj nagrany i zmontowany wcześniej program. W przypadku live streaming shopping wszystko dzieje się natomiast w czasie rzeczywistym, a więc klie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy