Linki za content – w jaki sposób pozyskiwać wartościowe linki w zamian za angażujące treści?

Temat numeru

Według definicji content marketing jest strategią, która polega na pozyskiwaniu klientów poprzez publikowanie przydatnych i atrakcyjnych treści skierowanych do sprecyzowanej grupy odbiorców. Jeżeli można wykorzystać marketing treści do pozyskiwania klientów, to odpowiednio dobrane działania można wykorzystywać także w innych celach, np. do pozyskiwania linków do strony.

Content marketing jako metoda dystrybucji treści zewnętrznych

Realizację działań content marketingowych można podzielić na dwa podstawowe rodzaje. Pierwszy to tworzenie treści na potrzeby własnych kanałów marketingowych, a drugi – tworzenie treści na potrzeby publikacji zewnętrznych. Oba mają swoje wady i zalety.

POLECAMY

Nie ulega wątpliwości, że oczywistymi zaletami publikacji zewnętrznych są takie aspekty, jak:

  • budowanie prestiżu marki,
  • dotarcie do nowej grupy odbiorców,
  • tworzenie odnośników pozycjonujących stronę.

Jeśli natomiast spojrzeć na wady, można wymienić dwie znaczące:

  • brak wpływu na otoczenie artykułów (reklamy konkurencji i banery reklamowe strony, na której pojawia się treść),
  • brak budowy własnego medium w oparciu o treści już wykorzystane.

Stanowisko Google a wpisy content marketingowe

Stanowisko Google dotyczące pozyskiwania linków za pomocą wpisów gościnnych lub działań content marketingowych jest jednoznaczne. Wpisy gościnne i publikacje content marketingowe są...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy